مأموریت خدا در نخستین جایزه بلخ

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: در آیین اختتامیه  نخستین«جایزه کتاب بلخ»،فیلم مستند «مأموریت خدا» به کارگردانی محمدسرور رجایی پخش می‌شود.

فیلم «مأموریت خدا» در باره شهید احمدرضا سعیدی، مبارز ایرانی است که در سال ۱۳۴۱ در نزدیکی میدان امام حسین(ع) به دنیا آمد. او با ورود اشغالگران شوروی در 6جدی ۱۳۵۸ به خاک افغانستان برای یاری رسانی به مجاهدان افغانستان، عازم افغانستان می‏شود.

نام این مستند برگرفته از نامه شهید سعیدی به خانواده اش است که در آن می‏نویسد،«…من اسم این سفر را که می‌روم، مأموریت خدا می‌گذارم». سعیدی در ۱۱مهر۵۹ هنگام آموزش نظامی به شاگردان افغانستانی خود و بر اثر انفجار مین به شهادت می‏رسد و در روستایی موسوم به دهان اوجی توسط دوستانش به خاک سپرده می‏شود. حالا مزار او در بین اهالی روستایی که در انجا دفن است و روستاهای همجوار، از اعتبار بالایی برخوردار است..

آیین اختتامیه نخستین «جایزه کتاب بلخ» به کوشش موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی ۲۸ماه دلوبا هدف گسترش مناسبات فرهنگی ایران و افغانستان برگزار می‌شود

این جایزه در نخستین دوره برگزاری خود، آثاری را که تا پایان سال ۱۳۹۰ با موضوع افغانستان در زمینه‌های تاریخی، اجتماعی، ادبی، سیاسی نوشته شده و در ایران منتشر شده‌اند، ارزیابی و داوری کرده است.

افغانستان به عنوان نزدیک‌ترین کشور به ایران از نظر فرهنگی و هویتی اهمیت ویژه‌ای برای ایران دارد. اشتراکات زبانی و حضور طولانی مدت مهاجران افغانی در ایران نیز بر اهمیت این موضوع می‌افزاید.

آیین اختتامیه نخستین «جایزه کتاب بلخ» از ساعت ۱۵ تا ۱۷، دوشنبه ۲۸دلو ‌ در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، نبش خیابان برادران مظفر جنوبی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن