بیستمین شماره «کتابنامه» با سه بخش جدید

بیستمین شماره کتاب‌نامه با اضافه شدن بخش‌هایی جدید، منتشر شد. کتاب‌نامه از این شماره، سه بخش جدید و ثابت خواهد داشت: روایت اول شخص، بازتاب، و هوای تازه.

در «روایت اول شخص» روایتِ نویسندگان یا مترجمان از خلق و چالش‌های فراروی خلق اثرشان را، به ضمیمه گزیده‌ای از متن کتاب، پیشکش خواهیم کرد؛ در «بازتاب» گزیده‌ای از روایت نویسندگان و کتاب‌خوانان درباره کتاب‌های تازه منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را، بازتاب خواهیم داد؛ و در «هوای تازه» فهرستی از کتاب‌های تازه نفس در قفسه‌ی کتاب‌خوانی افغانستان را، با ذکر مشخصات نشر کتاب و تصویر جلد آن، ارائه خواهیم کرد.

در کتاب‌نامه بیستم، در بخش «روایت اول شخص»، روایت تقی واحدی از نحوه‌ی خلق اثر زیرچاپش «وقتی که دمبوره تار ندارد» و گزیده‌ای از متن کتابش را می‌خوانید، که مجموعه خاطراتش به عنوان ناظر در رای‌گیری‌های مختلف در افغانستان است.

و نیز در بخش «بازتاب»، گزیده‌ای از نوشته‌‌ی نویسندگان و کتاب‌خوانان در شبکه‌های اجتماعی، در معرفی این کتاب‌ها را بازتاب داده‌ایم: پرونده‌ی ناپدید (صبورالله سیاسنگ)، یادها و یادگارها (رازق رویین)، دختران تالی (سیامک هروی)، فرار از کابل (کی.ای. نیلسن، ترجمه‌ی اسدلله جعفری)، در نهمین سپیده (انوشه عارف)، و سال‌نامه‌ی فرگرد.

به جز اینها، در این شماره علاوه بر یادداشت مدیر مسئول (ترمیم سنگرهای خالی)، یادداشت‌هایی در نقد و معرفی این آثار خواهید خواند:

– مجموعه داستان «روایتی از رؤیاها تا گزارش صفر» از سالار عزیزپور / مالک عطش
– رمان «بود و نبود» از محمدجواد خاوری / عزیزالله نهفته
– رمان «وقتی موسی کشته شد» از ضیا قاسمی / فریبا حیدری
– رمان‌های «ناشاد» و «پایان روز» از محمدحسین محمدی / موسی شفق
– رمان «گم‌نامی» از محمدجان تقی بختیاری / محمد باقریان
– کتاب «شهروندی جهانی» به زبان هالندی، از بشیر عزیزی / منیژه نادری
– کتاب «طبقات سامری» از محمدشاه فرهود / حسین پرواز
– کتاب «دریچه‌ی دوستی؛ نگاهی کلی به چین» به زبان پشتو، از چن جونگ و صفی‌الله ناصری / لطیف آرش

نسخه الکترونیکی کتاب‌نامه را می‌توانید به‌طور رایگان از وب‌سایت «خانه ادبیات افغانستان» یا صفحه فیس‌بوک کتاب‌نامه، در آدرس‌های زیر دانلود کنید:

دریافت بیستمین شماره «کتاب‌نامه»

www.facebook.com/ketabnama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن