پنجمین همایش فرهنگی «روایت هم‌دلی» افغانستان و ایران در تهران برگزار می‌شود

روایت همدلی 5روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: پنجمین همایش فرهنگی «روایت هم‌دلی» با هدف تقویت پیوندهای فرهنگی دو ملت افغانستان و ایران در تهران برگزار می‌شود.

محمدسرور رجایی، دبیر همایش فرهنگی «روایت هم‌دلی» در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه اعلام کرد: «پنجمین همایش «روایت هم‌دلی»، روز دوشنبه 18 اسفند (حوت) 1393 با حضور فرهنگیان افغانستان و ایران و مهاجران افغانستانی برگزار می‌شود. در این نشست، دکتر محمدسرور مولایی، عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جواد محقق، شاعر و نویسنده درباره راه‌کارهای تقویت پیوندهای فرهنگی میان دو ملت افغانستان و ایران سخنرانی می‌کنند. هم‌چنین شاعران افغانستان و ایران شعر می‌خوانند و تعدادی از هنرمندان دو کشور موسیقی اجرا می‌کنند».

معاون خانه ادبیات افغانستان درباره فلسفه برگزاری این همایش گفت: «همایش «روایت هم‌دلی»، برنامه‌ای فرهنگی است که خانه ادبیات افغانستان آن را به صورت دوسالانه با هدف بررسی روش‌های افزایش همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور و نیز تقویت روحیه مهاجران افغانستانی مقیم ایران و برانگیختن توجه مراکز فرهنگی ایرانی به مشکلات فرهنگی افغانستان و یافتن راهکارهای حل آن برگزار می‌کند».

رجایی در ادامه افزود: «همایش‌های اول و دوم «روایت هم‌دلی» را در جنوب شهر تهران برگزار کردیم و پس از آن،«روایت هم‌دلی» با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار شده است که امسال نیز از این همکاری بهره می‌بریم».

دبیر همایش «روایت هم‌دلی» درباره دیگر برنامه‌های این مراسم گفت: «امسال برنامه ویژه‌ای هم در «روایت هم‌دلی» گنجانده شده است که در آن، از دو دهه تلاش فرهنگی، هنری و ادبی عارف جعفری، شاعر و هنرمند معاصر افغانستان تجلیل می‌شود. در این برنامه، به جز صحبت‌های کارشناسان ادبی و هنری درباره آثار عارف جعفری، از آلبوم «قند پارسی»، ششمین اثر موسیقایی این آوازخوان و آهنگ‌ساز کشورمان رونمایی می‌کنیم. هم‌چنین ویژه‌نامه «روایت هم‌دلی 5» منتشر می‌شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد».

«روایت هم‌دلی 5» از ساعت 15 تا 18 دو‌شنبه 18 اسفند (حوت) 1393 در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود که روبه‌روی دانشگاه امیرکبیر در خیابان تقاطع سمیه و حافظ قرار دارد. حضور علاقه‌مندان به ادب، فرهنگ و هنر افغانستان و ایران در این نشست، آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن