نمایشگاه نقاشی «کاهنه‌های باکوس» در کابل برپا می‌شود

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: نمایشگاه «کاهنه‌های باکوس»، نخستین نمایشگاه مستقل نقاشی تهمینه امینی، ساعت 2 پس از چاشت روز پنج‌شنبه، هشتم عقرب (آبان) 1393در کابل گشایش می‌یابد.

poster nemayeshgah tahminah amini

تهمینه امینی در سال 1368 در کابل به دنیا آمد و در سال 1373 بر اثر گسترش جنگ‌های داخلی در این شهر ناگزیر شد همراه خانواده به ایران مهاجرت کند. از سال 1383 تلاش‌های هنری‌اش را به صورت خودآموخته آغاز کرد و در سال 1385 با دیپلم تجربی، دوره دبیرستان را به پایان رساند. به دلیل مقررات منع تحصیل در ایران، از ورود به رشته کامپیوتر در دانشگاه بازماند و فعالیت‌های هنری خود را در رشته نقاشی ادامه داد. آثار هنری وی تا کنون در چندین نمایشگاه گروهی در ایران به نمایش درآمده است که عبارتند از: نمایشگاه بین‌المللی جوانه (از 1385 تا1389)، نمایشگاه مؤسسه فرهنگی اکو (1390)، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (1391) و نمایشگاه هفتمین‌ جشن‌واره ادبی قند پارسی (1392). وی افزون بر نقاشی و صحنه‌آرایی، از 1385 به دنیای شعر نیز روی آورد و در بخش شعر آزاد در هفتمین‌ جشن‌واره ادبی قند پارسی (1392) شایسته قدردانی شناخته شد. «کاهنه‌های باکوس» نیز نام نمایش‌نامه‌ای از اوریپید، نمایش‌نامه‌نویس یونانی است که امینی برای این نمایشگاه نقاشی برگزیده است.

نمایشگاه «کاهنه‌های باکوس»، نخستین نمایشگاه مستقل نقاشی امینی، هر روز از ساعت 9 صبح تا 4 پس از چاشت تا پنج‌شنبه، 15 عقرب (آبان) در گالری شمامه واقع در چهارراه انصاری، پشت کابل سیتی سنتر، طبقه نخست آپارتمان‌های الکوزی به روی بازدیدکنندگان باز است. گالری شمامه، محفلی است برای حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر که به تازگی در کابل گشایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن