«لذت داستان» به «ستاره‌های سرزمین من» رسید

 روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: فرهنگ‌سرای اندیشه در واپسین پنج‌شنبه دی ماه، میزبان اهالی قلم در چهارمین نشست ادبی «لذت داستان» بود.

«لذت داستان»، نشست‌هایی برای خوانش و نقد داستان است که چهارمین نوبت از آن با حضور منیژه آرمین، داستان‌نویس پیش‌گام ایرانی و خداداد حیدری، داستان‌نویس جوان افغانستانی، پنج‌شنبه، 25 دی (جدی) 1393در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد.

lezat dastan 4

شهرستان ادب نشست‌های یادشده را برای استفاده نویسندگان از تجربه‌های نویسندگان پیش‌کسوت و شیوه‌های نگارش داستان برگزار می‌کند. در این نشست، منیژه آرمین، روزنامه‌نگار و فعال عرصه داستان که کتاب‌های فراوانی نوشته است، درباره تجربه‌های خود در قلمرو داستان‌نویسی سخن گفت. سپس خداداد حیدری، نویسنده جوان افغانستانی عضو خانه ادبیات افغانستان که مهمان بخش «نویسنده ماه» این نشست بود، داستان «ستاره‌های سرزمین من» را خواند. وی داستانش را به همه کودکان جهان به ویژه کودکان سرزمین مادری خود، افغانستان تقدیم کرد که از جنگ آسیب دیده‌اند. داستان در مورد کودکی است که آرزوی فوتبالیست شدن را در ذهن می‌پروراند و همیشه دوست دارد مانند آن‌ها به نام و رسمی برسد، اما به دلیل موشک‌باران خانه‌شان و به کما رفتن وی، این آرزو دست‌یافتنی به نظر می‌رسد.

به باور شرکت‌کنندگان، داستان «ستاره‌های سرزمین من»، داستان ضد جنگ است و برگرفته از حقایق تلخ جنگ که پی‌آمدهای آن را بازتاب می‌دهد. آنان این داستان را برای سن کودک و نوجوان توصیف کردند. در پایان، منیژه آرمین با تشکر از نویسنده جوان، این داستان را داستانی واقعی و آمیخته با زندگی امروز مردم افغانستان دانست و روزهای خوش داستانی برای وی آرزو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن