رونمایی از گزیده شعر «تبر و باغ گل سرخ» در کابل

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: بنا بر گزارش خبرگزاری بخدی، مجموعه شعر” تبر و باغ گل سرخ ” در مراسمی با حضور شماری از فرهنگیان در کابل رونمایی شد.
تبر و باغ گل سرخ

در این مراسم که چهارشنبه، 14 حوت 1392 دردانشگاه ابن سینا با حضور اساتید دانشگاه، فرهنگیان، شاعران و دانشجویان به همکاری خبرگزاری بخدی و روزنامه جامعه باز برگزار شد، مجموعه شعر ” تبر و باغ سرخ گل”، سروده های شاعران افغانستان در مورد شهید وحدت ملی، عبدالعلی مزاری رونمایی شد.
محمد جاوید، شاعر  کشور در مورد انگیزه جمع آوری سوک سروده های این مجموعه شعر گفت: “اشعار زیادی در مورد بابه مزاری به شکل پراکنده در نشریه های کشور به چاپ رسیده بود. تبر و باغ گل سرخ اول، دوم، سوم و مرثیه آفتاب و یادی از یار مهربان، مجموعه اشعاری است که قبلا در مورد شهید مزاری نوشته و به چاپ رسیده بود و این مجموعه ها به اضافه سروده های جدید شاعران در یک کتاب به چاپ رسید».
“تبر و باغ گل سرخ”،  نام کتابی است که نخستین بار محمدشریف سعیدی آن را در دهه 1370 برای سوگ سروده های شاعران معاصر افغانستان در رثای شهادت عبدالعلی مزاری به کار برد.
این مجموعه 610 صفحه ای را که دربردارنده شعر 164 شاعر و نقاشی های سلمان علی ارزگانی و علی بابا اورنگ است، محمد جاوید جمع آوری و به مناسبت نوزدهمین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری منتشر کرده است. شهید مزاری در 22 حوت 1373 به دست نیروهای طالبان اسیر شد و پس از شکنجه های فراوان، به همراه شماری از هم سنگران و فرماندهانش به شهادت رسید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن