رایزن فرهنگی افغانستان در دیدار نوروزی هیئت مدیره خانه ادبیات افغانستان: نقش خانه ادبیات افغانستان در کشف استعدادهای ادبی در داخل افغانستان بسیار مهم است

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: هیئت مدیره خانه ادبیات افغانستان، یک‌شنبه 10 حمل (فروردین) 1393 با محمدافسر ره‌بین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی افغانستان در تهران دیدار کرد.دیدار نوروزی هیئت مدیره خانه ادبیات افغانستان با رایزن فرهنگی

در دیدار نوروزی هیئت مدیره خانه ادبیات افغانستان با رایزن فرهنگی کشورمان در تهران که در نخستین هفته کاری سال برگزار شد، محمدصادق دهقان، محمدسرور رجایی و شکور نظری به نمایندگی از هیئت مدیره خانه ادبیات افغانستان و دبیرخانه هفتمین جشن‌واره ادبی قند پارسی حضور داشتند. در آغاز این نشست، اعضای خانه ادبیات افغانستان آغاز سال نو خورشیدی و آیین باستانی نوروز را به رایزن فرهنگی کشور شادباش گفتند و برخی برنامه‌های خانه ادبیات را در سال جدید بیان کردند.

محمدافسر ره‌بین در این دیدار نوروزی با شادباش نوروز باستانی به همه اعضای خانه ادبیات افغانستان گفت: «نقش خانه ادبیات افغانستان در کشف استعدادهای ادبی در داخل افغانستان بسیار مهم است. با تبلیغات نظام‌مند در داخل کشور می‌توان گستره فعالیت‌های خانه ادبیات را در افغانستان گسترش داد. به همین منظور در داخل کشور با رسانه‌های دولتی و غیر دولتی می‌توان هماهنگی کرد که فعالیت‌های خانه ادبیات را بازتاب دهند. در همین راستا، خانه ادبیات باید در سراسر کشور و حتی مناطق دورافتاده باید هویت‌بخشی کند. ایمان دارم کاری را که فرهنگ می‌کند، سیاست نمی‌کند. اکنون خلأیی را که احساس می‌کردم در زمینه فرهنگ هست، با وجود خانه دارا و پرگنجینه ما پر شده است».

رایزن فرهنگی افغانستان در تهران در بخش دیگری از سخنانش افزود: «خانه ادبیات افغانستان با دعوت از شخصیت‌های فرهنگی، علمی و ادبی از کشورهای هم‌فرهنگ در رویدادهای مختلف ادبی و فرهنگی که در ایران برگزار می‌شود، می‌تواند فراتر از ایران و افغانستان گام بردارد و کارهای منطقه‌ای کند. تعهد من این است که تا نفس دارم، با خانه ادبیات برای سربلندی خانه بزرگمان کار کنم. شکرگزار باید بود که چنین نهادی هست که با وجود مشکلات متعدد در داخل کشور و در عالم مهاجرت فعالیت می‌کند».

در این دیدار نوروزی، هیئت مدیره خانه ادبیات افغانستان با بیان توضیح‌هایی درباره شرایط رقابتی جشن‌واره ادبی قند پارسی و برخی برنامه‌های خانه ادبیات در سال پیش رو اظهار امیدواری کرد بخش فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان با حضور شخصیتی ادیب و فرهنگی بتواند کارهای سودمندی را پیش ببرد.

‫2 نظرها

  1. با عرض سلام
    اینجانب دکتر مهرناز آزاد محقق و پژوهشگر
    از جناب اقای محمد سرور رجایی برای انجام یک مصاحبه و انتشار آن در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان -ایرنا
    یک شماره همراه و یا یک آدرس ایمیل جهت ارتباط پا ایشان خواستارم .

    با سپاس

    1. با سلام و عرض احترام سرکارخانم آزاد
      آدرس ایمیل و شماره تماس آقای رجایی به ایمیل شما ارسال شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن