دکتر محمدسرور مولایی در دیدار نوروزی اعضای خانه ادبیات افغانستان: خانه ادبیات افغانستان باید به مرجع علمی در زمینه ادبیات و فرهنگ تبدیل شود

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: اعضای خانه ادبیات افغانستان، سهشنبه 19 حمل (فروردین) 1393 با دکتر مولایی و دکتر مستشارنیا دیدار کردند.
در آغاز دیدار نوروزی اعضای خانه ادبیات افغانستان با دکتر محمدسرور مولایی و دکتر عفت مستشارنیا؛ شکور نظری، مدیر دفتر خانه ادبیات در کابل، نوروز باستانی را به خانواده مولایی و جامعه علمی کشور شادباش گفت. در ادامه، مدیر خانه ادبیات در کابل، گزارش مختصری از بازتاب های هفتمین جشنواره قند پارسی و انتخابات هیئت مدیره خانه ارایه کرد و از گسترش حوزه فعالیت های خانه در سال پیش رو خبر داد.164661_610078362415042_7225829866079477455_n
دکتر مولایی در این نشست نوروزی با سپاس گزاری از حضور اعضای خانه ادبیات و شادباش گفتن آیین نوروز به حاضران در این دیدار گفت: «خانه ادبیات افغانستان با برگزاری برنامه های مداوم، توجه همگان را به ادب و فرهنگ و هنر کشور جلب کرده است. در ادامه این راه نیز برخی فعالیت های خانه باید بازبینی شود و با رفع ضعف و کاستی ها ادامه یابد. خانه ادبیات باید با همت و ثبات عقیده و بی توجه به دیدگاه های غرضآلود؛ مطالعات علمی و ادبی را پی گیری و با تشویق بیش از پیش آفرینندگان و انتشار آثار علمی، به مرجع علمی در زمینه ادبیات و فرهنگ تبدیل شود».
این مثنوی پژوه و مولوی شناس برجسته در ادامه سخنانش چنین افزود: «از حضور اعضای تازه در جمع هیئت مدیره خانه ادبیات خشنود شدم. امید است با حضور نیروهای پرتوان در خانه و حضور مثبت بانوان در این جمع، اموری مانند روزآمدسازی پایگاه های اینترنتی و انتشار آثار مکتوب و مجله های فرخار و روایت با جدّیت بیشتری پی گیری شود».
عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی درباره عملی سازی فعالیت های خانه ادبیات بر انتشار آثار مکتوب علمی تأکید ورزید و در این باره گفت: «سلسه انتشارات خانه باید با اندیشه درآمدزایی و اقتصادی و نیز بهره مندی از استانداردهای علمی صنعت چاپ و نشر به بازنشر آثار ارزشمند نظم و نثر کشور بپردازد».
صادق دهقان؛ مدیر خانه ادبیات در سخنانی با یادآوری و سپاس گزاری از همکاری های همیشگی دکتر مولایی و مستشارنیا با خانه ادبیات؛ راهکارهایی برای عملی شدن پیشنهادهای استاد مولایی ارائه کرد که با استقبال ایشان روبه رو شد.دیدار نوروزی با مولای

صادق دهقان، شکور نظری، عارف جعفری، مریم احمدی، زهرا زاهدی، علی مدد رضوانی، فرشته حسینی و فاطمه موسوی به نمایندگی از خانه ادبیات افغانستان در این دیدار نوروزی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن