در ششمین همایش «روایت هم‌دلی» بررسی می‌شود: «نقش‌ رسانه‌ها در هم‌دلی دو ملت افغانستان و ایران»

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: ششمین همایش فرهنگی «روایت هم‌دلی» با هدف افزایش پیوندهای فرهنگی میان دو ملت افغانستان و ایران با حضور اهل فرهنگ، هنر و ادبیات دو کشور، دهم بهمن 1395 در تهران برگزار می‌شود.
محمدسرور رجایی، دبیر همایش «روایت هم‌دلی» با اعلام این خبر گفت: «همایش «روایت هم‌دلی»، برنامه‌ای فرهنگی است که خانه ادبیات افغانستان آن را با هدف بررسی روش‌های افزایش همکاری‌ها و هم‌دلی‌های فرهنگی میان دو ملت هم‌زبانِ افغانستان و ایران، برانگیختن توجه مراکز فرهنگی و اجتماعی ایرانی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی مهاجران افغانستان و یافتن راه حل‌های آن به صورت دوسالانه برگزار می‌کند. ششمین دوره از این همایش نیز به موضوع «نقش‌ رسانه‌ها در هم‌دلی دو ملت افغانستان و ایران» اختصاص دارد که کارشناسان افغانستانی و ایرانی مانند محمدسرور مولایی، شوکت‌علی محمدی، مجتبی نوروزی و روح‌الله قاسمیان آن را در میزگرد کارشناسی بررسی می‌کنند».
معاون خانه ادبیات افغانستان درباره دیگر برنامه‌های این همایش گفت: «قصد داریم در این دوره، از تلاش‌های فرهنگی و اجتماعی استادان علی رواقی و حسن انوشه و بانو فاطمه اشرفی در عرصه فرهنگ و اجتماع افغانستان قدردانی کنیم. در کنار آن، شاعران افغانستان و ایران درباره هم‌دلی و هم‌زبانی شعر می‌خوانند و موسیقی افغانستانی نیز اجرا می‌شود».
خانه ادبیات افغانستان ششمین همایش «روایت هم‌دلی» را با همکاری حوزه هنری، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، پخش کتاب و محصولات فرهنگی دمیرچی و مؤسسه فرهنگی و هنری بوی انار سرخ برگزار می‌کند. این همایش از ساعت 14 روز یک‌شنبه، 10 بهمن (دلو) 1395 در سالن سوره حوزه هنری تهران واقع در تقاطع خیابان سمیه و حافظ، روبه‌روی دانشگاه امیرکبیر آغاز می‌شود و شرکت برای همه علاقه‌مندان به فرهنگ مشترک افغانستان و ایران آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن