خانه ادبیات افغانستان، یک‌سالگی فعالیت‌هایش را در دفتر اصفهان جشن گرفت

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: نشست هفتگی خانه ادبیات افغانستان در دفتر اصفهان با حضور مدیر خانه ادبیات، مدیر دفتر خانه در اصفهان، تنی چند از اعضای هیئت مدیره و اعضای خانه ادبیات در تهران و اصفهان روز پنج‌شنبه 22 اسد (مرداد) 1393برگزار شد.

Isfahan (1)

در این نشست ویژه که با یک‌سالگی فعالیت‌های خانه ادبیات افغانستان در دفتر اصفهان هم‌زمان شده بود، صادق دهقان، مدیر خانه ادبیات افغانستان به همراه شماری از اعضای خانه ادبیات در تهران در جمع اعضای این نهاد فرهنگی و ادبی در اصفهان حضور یافتند. گردانندگی این نشست بر عهده فاطمه بخشی، داستان‌نویس بود که جلسه را در دو بخش شعرخوانی و داستان‌خوانی اداره کرد.

Isfahan (6)

در بخش نخست این نشست، محمدباقر حسینی، علی‌داد خدادادی، مهدی احمدی، حکیمه اخلاقی، حسن مقصودی، مریم یعقوبی، خدیجه اعتمادی، صدیقه علی‌زاده، عبدالله سروری و بانوان اسماعیلی، صادقی، جعفری و محسنی از اصفهان شعرهای خود را خواندند. سپس محمد کریمی، عارف حسینی و فرشته حسینی از تهران به شعرخوانی پرداختند. مریم احمدی، مدیر هنری و عضو هیئت مدیره خانه ادبیات نیز با شادباش‌گویی یک‌سالگی تلاش‌های خانه ادبیات در اصفهان، سلام‌های هیئت مدیره و اعضای خانه در تهران را به حاضران در این نشست رساند و شعر خواند.

Isfahan (8)

بخش دوم از این نشست ویژه با سخنرانی صادق دهقان، مدیرخانه ادبیات و رسول سیمیا، مدیر دفتر خانه ادبیات در اصفهان آغاز شد و با داستان‌خوانی فضه فکوری و حکیمه اخلاقی از اصفهان و حسین قلندری و خداداد حیدری از تهران ادامه یافت. صادق دهقان با شادباش گفتن یک‌سالگی تلاش‌های فرهنگی خانه ادبیات در اصفهان، از زحمت‌های رسول سیمیا و همکارانش در دفتر اصفهان، مدیران حوزه هنری و مسئولان خانه هنرمندان اصفهان و حضور همیشگی علاقه‌مندان ادبی سپاس‌گزاری کرد. وی با بیان برنامه‌های آینده خانه در اصفهان، از حضور فصلی اعضای هیئت مدیره و خانه از تهران در نشست‌های هفتگی خانه در اصفهان و حضور متقابل اعضای اصفهان در بخش تماشای شعر و داستان (نقد مکتوب) در نشست‌های هفتگی خانه در تهران خبر داد. هم‌چنین از اعضای خانه در اصفهان تقاضا کرد برای تقویت بیشتر فعالیت‌های خانه در نشست‌های هفتگی و نیز سایت خانه تلاش کنند.

Isfahan (11)

 

دهقان با سپاس‌گزاری از حضور گرم علاقه‌مندان به ادبیات و فرهنگ در نشست‌های اصفهان، از شاعران و نویسندگان جوان خواست با افزایش مطالعه‌های همه جانبه در عرصه فرهنگ، تاریخ و اجتماع کشور برای آفرینش شعرها و داستان‌های اثرگذارتر قدم بردارند. دهقان با یادآوری پیشینه ادبی مهاجران افغانستانی مقیم اصفهان اظهار امیدواری کرد با به کار بستن دل‌سوزی بیشتر اعضای خانه در تهران و اصفهان شاهد شکل‌گیری حلقه نیرومند ادبی در اصفهان باشیم.

Isfahan (9)

رسول سیمیا نیز از تلاش‌های همکاران دفتر خانه در اصفهان و حضور فعالان فرهنگی و ادبی و علاقه‌مندان به ادبیات، فرهنگ و هنر کشور در نشست‌های هفتگی سپاس‌گزاری کرد. وی با یادآوری کوشش فراوان اعضای حاضر در این نشست برای ارتقای وضعیت فعالیت‌های ادبی از نشست‌های خانگی به نشست منسجم و مستمر در قالب دفتر خانه ادبیات در خانه هنرمندان اصفهان از همه اعضا خواست با حفظ روحیه هم‌دلی خود بیش از پیش در اندیشه افزایش دامنه فعالیت‌های ادبی خود باشند. وی از مدیریت خانه ادبیات نیز خواهان پشتیبانی معنوی بیشتر از دفتر اصفهان شد.

Isfahan (12)

در پایان نیز محمدعلی حیدری، از فعالان فرهنگی افغانستانی مقیم اصفهان در سخنانی کوتاه از تلاش‌های اعضای حاضر در این نشست برای تداوم برنامه‌های ادبی و فرهنگی در اصفهان سپاس‌گزاری کرد. در پایان این نشست، اعضای خانه ادبیات و علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب در خانه هنرمندان اصفهان عکس یادگاری گروهی گرفتند و بسته‌های فرهنگی شامل کتاب‌ و مجله‌های شعر و داستان میان آنان پخش شد.

Isfahan (3)

 

 

Isfahan (2)

 

 

Isfahan (13)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن