آموزش “مبانی شعر” و “آیین نگارش” برای مهاجران افغانستان

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، كلاس های «مبانی و تحلیل شعر» و «نگارش و ویرایش» برای هنرجویان افغانستانی در حوزه هنری آغاز شده است. 
محمدسرور رجایی، مدیر دفتر شعر و قصه افغانستان حوزه هنری درخصوص برگزاری این كلاس های آموزشی گفت: جلسات هفتگی شاعران و نویسندگان افغانستان در حوزه هنری، از قدیمی ‏ترین نشست‏ های ادبی مهاجران است. تاثیرگذاری این جلسات بر ادبیات مهاجران بر كسی پوشیده نیست. بر همین اساس، برای ارتقای دانش ادبی و هنری هنرجویان عضو خانه ادبیات افغانستان، همواره كلاس‏ هایی راه اندازی شده است. 

kelas Dr Amini
رجایی با بیان این كه از آغاز شهریورماه در كنار كلاس های كارگاهی شعر، دو كلاس دانش افزایی  برای هنرجویان مهاجر در حوزه هنری آغاز خواهد شد، ادامه داد: نخستین كلاسی كه از روز پنجشنبه6 شهریور آغاز شد، اختصاص به «ویرایش و نگارش» دارد. در این  كلاس صادق دهقان شاعر، ویراستار به عنوان مدرس، آیین درست نویسی را به هنرجویان آموزش می‏ دهد.
رجایی درباره كلاس «مبانی و تحلیل شعر» گفت: كلاس مبانی و تحلیل شعر با حضور دكتر اسماعیل امینی، شاعر، منتقد ادبی و استاد دانشگاه از روز پنج شنبه 13 شهریور آغاز شده است. استاد امینی قرار است در چند جلسه (البته یك هفته درمیان) كاركردهای تاثیرگذار ادبی شعر را برای هنرجویان افغانستانی بازگو كند. 

KELAS VIRAYESH (1)
در نخستین برنامه، استاد امینی درباره آرایه‌های ادبی كاربردی در شعر صحبت كرد. این كلاس‏ ها  پنج‌شنبه‌ها از ساعت 17 تا 18 در تالار امیرحسین فردی برگزار می شود. حضور هنرجویان در این كلاس‌ها آزاد است.
گفتنی است، كه كلاس‏ های ادبی شعر و داستان مهاجران افغانستان از سال 1371 با حمایت مركز آفرینش‏ های ادبی برگزار می‏ شود. بسیاری از شاعران و نویسندگان امروز افغانستان، كسانی هستند كه كار هنری و ادبی شان را از این جلسه آعاز كردند و حضور فعال داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن