کودکان و نوجوانان مهاجر در «جشن بزرگ شکوفه‌ها»، فرهنگ نیکوکاری را پاس می‌دارند

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: «جشن بزرگ شکوفه‌ها» با همکاری نهادهای فرهنگی ایران و افغانستان در تهران برگزار می‌شود.

jashn shokofeha

خانه ادبیات افغانستان، مجله باغ، گروه شکوفه‌ها و حوزه هنری در اقدامی مشترک، «جشن بزرگ شکوفه‌ها» را برای پاس‌داشت فرهنگ نیکوکاری و ارج‌گزاری به تلاش‌های دانش‌آموزان کوشای مهاجر و خانواده‌های آنان برگزار می‌کنند. در این همایش اجتماعی و فرهنگی، شاعران کودک و نوجوان شعر می‌خوانند و گروه‌های موسیقی نغمه‌های انسان‌دوستی و نیکوکاری را ساز می‌کنند. هم‌چنین در این نشست، محمدسرور رجایی، مدیرمسئول مجله «باغ»، نشریه ویژه کودکان و نوجوانان افغانستانی سخن خواهد گفت.

در ماه شهریور (سنبله) سال روان، حرکتی نیکوکارانه و خودجوش در چند شهر ایران مانند تهران و مشهد برای گردآوری کمک‌های مالی با هدف یاری‌رسانی به خانواده‌های نیازمند مهاجر آغاز شد تا دانش‌آموزان و نوآموزان مهاجر به دلیل ناداری مالی از تحصیل باز نمانند. در این زمینه، گروه متفاوتی از مهاجران و میزبانان نیکوکار به این حرکت انسانی پیوستند و کمک‌های مالی جمع شده به خانواده‌های نیازمند تحویل داده و شماری از دانش‌آموزان توانستند سال تحصیلی را با خاطری آسوده‌تر آغاز کنند.

«جشن بزرگ شکوفه‌ها» از ساعت 15 تا 18 روز دوشنبه 20 مهر (میزان) 1394 در تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه تهران برگزار می‌شود و شرکت علاقه‌مندان به فرهنگ، ادب و هنر در این همایش آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن