هفتمین جشن‌واره «قند پارسی» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: آیین اختتامیه هفتمین جشن‌واره ادبی قند پارسی، چهارشنبه، چهاردهم حوت (اسفند) 1392 با اعلام فهرست برگزیدگان و شایستگان قدردانی در بخش‌های شعر سنتی، آزاد و داستان برگزار شد.

در نوبت سوم برنامه‌های روز دوم جشن‌واره ادبی قند پارسی که با اجرای علی‌مدد رضوانی، مدیر دفتر خانه ادبیات در تهران آغاز گردید، دبیرخانه قند پارسی از تلاش‌های شماری از داستان‌نویسان و شاعران فعال عضو این نهاد قدردانی کرد. حسین محمدی، لیلا خالقی، زهرا زمانی، فاطمه خالقی و حسین قلندری از اعضای بخش داستان خانه و سارا محمدی، عارف حسینی، محمد کریمی، جعفر واعظی و حکیم ابراهیمی، شاعران عضو خانه بودند که لوح سپاس و بسته فرهنگی دریافت کردند.

در همین بخش، از یک دهه همکاری بی‌شایبه فخرالدین فروغی، هنرمند عضو خانه ادبیات قدردانی شد. هم‌چنین خانه ادبیات با اعطای لوح یادبود از کوشش‌های اسدالله امیری؛ رایزن فرهنگی پیشین سفارت کبرای جمهوری اسلامی افغانستان در تهران قدردانی کرد. افزون بر آن، در این نشست، از تلاش‌های علی یعقوبی به عنوان بنیادگذار نشست‌های هفتگی ادبی مهاجران افغانستان در تهران قدردانی شد.

در ادامه این بخش از روز دوم قند پارسی، شایستگان قدردانی در بخش شعر سنتی به این شرح اعلام شدند: نجمه احمدی از اصفهان، سید موسی ابراهیمی از بلخ، سید روح‌الله رضوی از تهران و مختار وفایی از بلخ.  این افراد، لوح سپاس و بسته فرهنگی خود را از دست دبیر جشن‌واره، مدیر علمی، مدیر دفتر کابل، رایزن فرهنگی افغانستان در تهران، مسئول مؤسسه فرهنگی در دری، مسئول انجمن ادبی کلمه و بانو زهرا حسین‌زاده دریافت کردند.

در این جشن‌واره، محمدجعفر عزیزی از کابل و رامین عرب‌نژاد از هرات به طور مشترک در رتبه سوم بخش شعر سنتی قرار گرفتند و افزون بر لوح سپاس، ربع سکه بهار آزادی دریافت کردند. سید علی‌رضا جعفری از قم و مهتاب ساحل از کابل نیز به صورت مشترک به مقام دوم دست یافتند و لوح سپاس و نیم سکه بهار آزادی هدیه گرفتند. سید حسین فصیحی از قم نیز مقام نخست قند پارسی را در بخش شعر سنتی به دست آورد و تندیس جشن‌واره، لوح سپاس و سکه تمام بهار آزادی دریافت کرد.

بلقیس فیضی از تهران، مهدی سرباز از بلخ، تهمینه امینی از تهران، مریم حسینی از قم و حسن ابراهیمی از بلخ در بخش شعر آزاد شایسته قدردانی شناخته شدند. مریم احمدی از تهران و ریحانه آخوند‌زاده از مشهد به طور مشترک در رتبه سوم بخش شعر آزاد قرار گرفتند و افزون بر لوح سپاس، ربع سکه بهار آزادی دریافت کردند. محمد حبیبی از تهران و هادی هزاره از کابل لوح سپاس و نیم سکه بهار آزادی هدیه گرفتند. معصومه موسوی از آدلاید استرالیا نیز مقام نخست قند پارسی را در بخش شعر آزاد به دست آورد و تندیس جشن‌واره، لوح سپاس و سکه تمام بهار آزادی دریافت کرد.

دبیرخانه قند پارسی هفتم، عنایت روشن از سمنان، خداداد حیدری از تهران، حکیمه اخلاقی از اصفهان و فاطمه موسوی از تهران را در بخش داستان شایسته قدردانی دانست. هم‌چنین فضه فکوری از اصفهان و محمدامین فارسی از بلخ به طور مشترک در رتبه سوم بخش داستان قرار گرفتند و افزون بر لوح سپاس، ربع سکه بهار آزادی دریافت کردند. هادی مروج از کابل و رسول سیمیا (جعفری) از اصفهان لوح سپاس و نیم سکه بهار آزادی هدیه گرفتند. امید حق‌بین از کابل نیز مقام نخست قند پارسی را در بخش داستان به دست آورد و تندیس جشن‌واره، لوح سپاس و سکه تمام بهار آزادی دریافت کرد.

در آیین اهدای جوایز، عارف جعفری، مدیر آموزش خانه؛ حسین فیاض، مدیر روابط عمومی؛ ابوتراب خسروی، داور بخش داستان، علی داوودی، مدیر دفتر شعر حوزه هنری و ناصر فیض نیز شرکت کردند. آیین اختتامیه هفتمین جشن‌واره ادبی قند پارسی با سخنان پایانی محمدسرور رجایی در تشکر از همه اعضای دبیرخانه و اجرای آهنگ «پارسی» سروده غلام‌علی حداد عادل و صدای عارف جعفری و آهنگ «گل‌رخان» سروده صوفی عشقری با صدای علی ضرغام برگزار شد و مهمانان عکس یادگاری گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن