ناشران افغانستان در سالن ناشران عمومی استقرار می‌یابند

خبرگزاری تسنیم: دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از احتمال استقرار ناشران افغانستان در سالن ناشران عمومی خبر داد و گفت:‌ اگر چنین امکانی فراهم شود،‌ مخاطبان ایرانی با نشر افغانستان که به زبان فارسی است نیز بیشتر آشنا می‌‌شوند.

محمود آموزگار، دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به با اشاره به فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور ناشران افغانستان در نمایشگاه کتاب گفت:‌ ناشران افغانستان نیز به مانند سایر ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه ثبت نام می‌کنند،‌ اما ما تلاش داریم تا مشکلاتی را که سال گذشته با آن روبرو بودند،‌ برطرف کنیم،‌ برای نمونه سال گذشته ناشران افغانستان در بازار جهانی در بخش بین الملل واقع در خیابان بهشتی قرار داشتند که موقعیت خوبی نبود.ما در این سفر قول دادیم تا جایی داخل شبستان مصلی به آن‌ها اختصاص دهیم،‌ حتی احتمال دارد،‌ به دلیل اینکه کتاب‌هایشان به زبان فارسی منتشر می‌شود،‌ در میان ناشران عمومی و در سالن اصلی مصلی مستقر شوند. تا مردم ایران نیز بیشتر با نشر افغانستان آشنا شوند.
آموزگار گفت: تفاهم‌نامه میان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اتحادیه ناشران و کتابفروشان افغانستان گفت: این تفاهم نامه در 9 ماده تدوین و به امضا رسید که بر اساس آن یک دبیرخانه مشترک تشکیل شد و قرار شد تا دهم اردیبهشت ماه یعنی پیش از آغاز نمایشگاه کتاب تهران،‌ آیین‌نامه و اساسنامه این دبیرخانه تدوین شود.

وی ادامه داد: کلیت بندهای این تفاهم‌نامه حول و حوش ایجاد بستر مناسب به منظور تاسیس فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های کتاب، اقدامات لازم برای سهولت واردات و صادرات کتاب و محصولات آموزشی،‌ درخواست سهولت از دولت‌ها برای اخذ روادید و تسهیلات لازم برای انتقال کتاب و محصولات فرهنگی، ایجاد بستر مناسب به منظور سرمایه‌گذاری در تولیدات مشترک بود.

هم‌چنین تمهید مقدمات به منظور اطلاع‌رسانی و تبلیغات در حوزه کتاب و محصولات آموزشی، حفظ حقوق مالکیت مادی و فکری مؤلفان و ناشران و تولید کنندگان کتاب و محصولات آموزشی از جمله دیگر بندهای این تفاهم‌نامه بود که آموزگار به آن اشاره کرد.

آموزگار هم‌چنین با اشاره به فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور ناشران افغانستان در نمایشگاه کتاب گفت:‌ ناشران افغانستان نیز به مانند سایر ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه ثبت نام می‌کنند،‌ اما ما تلاش داریم تا مشکلاتی را که سال گذشته با آن روبرو بودند،‌ برطرف کنیم،‌ برای نمونه سال گذشته ناشران افغانستان در بازار جهانی در بخش بین‌الملل واقع در خیابان بهشتی قرار داشتند که موقعیت خوبی نبود.

وی تصریح کرد: ما در این سفر قول دادیم تا جایی داخل شبستان مصلی به آن‌ها اختصاص دهیم،‌ حتی احتمال دارد،‌ به دلیل اینکه کتاب‌هایشان به زبان فارسی منتشر می‌شود،‌ در میان ناشران عمومی و در سالن اصلی مصلی مستقر شوند. تا مردم ایران نیز بیشتر با نشر افغانستان آشنا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن