كتاب ماه (نشست نهم) – کابل

کتاب ماه کابلروابط عمومی خانه ادبيات افغانستان: نهمین نشست کتاب ماه کابل،  با رونمایی و نقد مجموعه داستان «برادرم، بن‏لادن» برگزار می‏شود.
خانه ادبیات افغانستان در کابل، نهمين برنامه از سلسله نشست‌هاي نقد و بررسي ادبيات معاصر افغانستان موسوم به کتاب ماه، را با همكاري روزنامه جامعه باز، انتشارات تاک و خانه فرهنگ افغانستان برکزار می‏کند.
مجموعه داستان «برادرم، بن لادن» نوشتۀ عبدالوکیل سوله‏مَل شینواری است که به تازگی توسط انتشارات تاک در کابل به چاپ رسیده است. این مجموعه داستان با زبان پشتو نوشته شده و توسط شعیب افغان به فارسی ترجمه شده است. مجموعه داستان «برادرم، بن‏لادن»، با حضور رضا محمدی، امید حق‏بین و انوروفا سمندر روز پنج‏شنبه، 10 دلو (بهمن) 1392 ساعت 2 عصر در تالار اجتماعات خانه فرهنگ افغانستان درکابل رونمایی و نقدوبررسی مي‌شود. حضور تمامی اهالی فرهنگ و ادب در این نشست ادبی آزاد است.
عبدالوکیل سوله‏مل شینواری،  متولد سال ۱۳۴۳ خورشیدی در ولسوالی هیسکه مینه ولایت ننگرهار است. او مدرک فوق لیسانس خود را در رشتۀ  تعلیم نظامی از اتحادجماهیر شوروی سابق دریافت کرده و در سال ۱۹۸۷ به افغانستان بازگشته و به عنوان آموزگار در انستیتوت نظامی وزارت دفاع افغانستان مشغول به کار شد.
در کارنامه‌ی ادبی او سه مجموعه داستان به زبان پشتو با نام‌های«قلعه‌ی قدیمی»، «پنجاه میلیون دالر» و «آرزوهای گمشده» دیده می‏شود. کتاب‌های «پنجاه میلیون دالر» و «قلعه‌ی قدیمی» او به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شده‌اند. همچنین کتاب‌های این نویسنده به زبان‌های سلواکیایی، اردو، فارسی و ترجمه و در حال انتشار است. نویسندۀ کتاب «برادرم، بن‏لادن» در حال حاضر در کشور انگلستان زندگی می‏کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن