قزوه: شرقی ها در شعر چیزی از شعرای اروپا و آمریكا كم ندارند

علیرضا قزوهجشنواره یك دهه كوشش فرهنگی «خانه ادبیات افغانستان» شنبه 4 آبان در تالار مهر حوزه هنری و با حضور محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری، علیرضا قزوه مدیر مركز آفرینش های ادبی، مرتضی سرهنگی، محمد حسین جعفریان، محمد سرور مولایی، محمد سرور رجایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری علیرضا قزوه مدیر مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری در سخنانی ضمن اشاره به خاطراتش با افغان ها در كشور تاجیكستان، هند و ایران، گفت: تمام خاطراتم از افغان ها خوب است.
وی ادامه داد: یك بار با احمد شاه مسعود از دوشنبه تاجیكستان به ایران آمدم و در راه با هم گفت و گوی صمیمانه ای داشیم. از آن پس هر كس مرا در تاجیكستان می دید می گفت كه شاه مسعود سلام رساند و او همیشه به یاد من بود و فراموشم نكرد. من او را فردی سیاسی نمی دانم بلكه شخصیتی فرهنگی بود.
این شاعر با بیان این كه از ابتدای فعالیت های فرهنگی و ادبی خود تلاش داشته تا با شعرا و نویسندگان افغان همكاری خوبی داشته باشد، عنوان كرد: در روزنامه اطلاعات و در ستونی كه داشتم برای اولین بار با اهالی ادبیات افغانستان مصاحبه داشتم. معتقدم كه ما شرقی ها در شعر چیزی از شعرای اروپا و آمریكا كم نداریم.
قزوه خاطرنشان كرد: طی دورانی كه در شرایط خیلی خوبی از لحاظ بودجه فرهنگی نبوده ایم سعی كردیم تا چیزی از فعالیت های خانه ادبیات افغانستان كم نشود و حتی به این فعالیت ها اضافه كردیم و البته منتی هم نیست چرا كه برای زبان خودمان هزینه كرده ایم.
وی همچنین گفت: باید فیلم ها و محصولات فرهنگی زیادی ساخته شود تا مخاطبان و مردم افغانستان را بهتر بشناسند چرا كه فكر می كنم اینم مردم فرهیخته سطح علم و دانش شان از كشور ما كمتر نیست.
در این مراسم شاعران فارسی زبانی همچون روح الله احمدی، لیلا خالقی، مینا نصر، محمد جعفری، سعید محمدی، زهرا زاهدی، امان میرزایی، علیرضا جعفری و مریم احمدی آثار ادبی خود را قرائت كردند.

منبع:

پایگاه خبررسانی حوزه هنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن