طنین موسیقی افغانستانی در «جایزه کتاب بلخ»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، همزمان با برگزاری نخستین دورۀ جایزۀ کتاب بلخ گروه «نوای آشنا» اجرای موسیقی خواهند داشت.  «نوای آشنا» یک گروه موسیقی متشکل از هنرمندان افغان است.

یادآور می شود حدو د سی اثر برگزیده در نخستین دوره جایزه کتاب بلخ معرفی خواهند شد.  آیین اختتامیه نخستین «جایزۀ کتاب بلخ» به کوشش مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی ۲۸ بهمن برگزار می شود.

نخستین دوره «جایزه کتاب بلخ» با هدف گسترش مناسبات فرهنگی ایران و افغانستان برگزار می‌ شود.

این جایزه در نخستین دوره برگزاری، آثاری را که تا پایان سال ۱۳۹۰ با موضوع افغانستان در ایران منتشر شده‌اند،  با موضوع تاریخی، اجتماعی، ادبی، سیاسی و در قالب‌های مختلفی مانند سفرنامه و روایت‌نگاری درباره افغانستان نوشته و در ایران منتشر شده را مورد ارزیابی قرار داد.

افغانستان به عنوان نزدیک‌ترین کشور به ایران از نظر فرهنگی و هویتی اهمیت ویژه‌ای برای کشور ما دارد. اشتراکات زبانی و حضور طولانی مدت مهاجران افغانی در ایران نیز بر اهمیت این موضوع می‌افزاید.

بر همین اساس موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی با توجه به این موضوع و با هدف ایجاد مراودات فرهنگی عمیق‌تر با افغانستان، نخستین دوره «جایزه کتاب بلخ» را برگزار می‌کند تا مقدمه‌ای برای گسترش مناسبات فرهنگی هر دو کشور با محوریت کتاب باشد.

آیین اختتامیه نخستین جایزه کتاب بلخ ۲۸ بهمن سال جاری از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در پژوهشکدۀ فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر  (عج) و خیابان فلسطین، خیابان برادران مظفر جنوبی برگزار می شود.

منبع

http://alhodapublication.com/3364/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن