شب شعر سمینار علمی شهید مزاری در دانشگاه تهران

علی مدد رضوانی

شب شعر سمینار علمی شهید مزاری

مراسم شب شعر ویژه نوزدهمین سالیاد شهادت رهبر شهید و یاران باوفایش در پایان سمینار علمی “مزاری و سیاست رهایی بخش” با حضور شاعران مطرح افغانستانی از شهرهای مختلف ایران در دانشگاه تهران برگزار شد.

در آغاز مراسم بانو زهرا حسین زاده مجری برنامه، شعر معروف داکتر موسوی گرمارودی را که به مناسبت شهادت شهید مزاری سروده اند، به خوانش گرفت و به تعقیب آن از چهره ماندگار شعر مقاومت آیت الله بیانی برای شعرخوانی دعوت کرد. آیت الله بیانی مثنوی زیبا و تاریخی اش که در جوابیه شعر معروف داکتر گرمارودی سروده بود، با احساس تمام خواند و مورد توجه حاضرین در سالن قرار گرفت.

استاد مظفری دومین شاعری بود که به جایگاه دعوت شد، استاد مظفری با یادآوری این نکته که بعضی از اشعار خواندنش بسیار دشواراست چون یادآوری لحظات دشوار، تلخ و تاریخی است، مثنوی بلندی تقدیم روح شهید مزاری نمود.

محسن سعیدی، سرور رجایی، روح الله روحانی، ناصر عارفی، ریحانه آخوند زاده، مریم احمدی، زهرا زاهدی، لطاف ذکی، محمد حسین فیاض، حسید حیدربیگی، قنبرعلی تابش، محمود تاجیک، علی مدد رضوانی از شاعران مهاجر دراین مراسم شعرخوانی کردند.

محمدجعفر عزیزی، شکور نظری از کابل و حکیم علیپور از بلخ، از مهمانان ویژه این برنامه بودند که هرکدام به نوبه خود به خوانش شعر پرداختند.

دراین برنامه آهنگ مخته ای “آی مادر” توسط عارف جعفری به مجلس حال و هوای دیگری داد و علی ضرغام با اجرای دو آهنگ “داغ دل” که برای شهدای کویته تنظیم شده است و “آهنگ ویژه نوزدهمین سالگرد شهادت شهید مزاری” هنرنمایی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن