«شب‌های کابل»؛ ‌میزبان دکتر مولایی و ‌برندگان درون‌کشوری جشن‌واره ادبی «قند پارسی»

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: بیست و نهمین همایش نقد ادبی «شب‌های کابل» با حضور دو مصحّح برجسته زبان فارسی، اهدای جایزه برندگان درونکشوری نهمین جشن‌واره ادبی «قند پارسی» و شعرخوانی شاعران جوان پایتخت برگزار می‌شود.

«غزنه، شش‌صد سال پس از سنایی» عنوان سخنرانی دکتر محمدسرور مولایی، پژوهشگر، تصحیح‌گر نسخه‌های خطی و استاد دانشگاه است و دکتر عفّت مستشارنیا، پژوهشگر و استاد دانشگاه نیز کارنامه ادبی عایشه دُرّانی را بررسی می‌کند.

همایش نقد ادبی «شب‌های کابل» از برنامه‌های پرطرفدار ادبی در پایتخت کشور است که تاکنون به بررسی انتقادی کارنامه بسیاری از نام‌آوران عرصه فرهنگ و ادبیات افغانستان پرداخته است. این برنامه در کنار برنامه «کتاب ماه» که به بررسی انتقادی آثار تازه ‌منتشرشده در حوزه فرهنگ و ادبیات می‌پردازد، نقشی مؤثر در گسترش فضای ادبی در کابل داشته است.

بیست و نهمین شب از «شب‌های کابل» با همکاری نهادهایی مانند دانشگاه ابن سینا، پژوهشگاه ابن سینا، انتشارات تاک، نشر تاریخ شفاهی افغانستان و انجمن دانشجویی دانشگاه ابن سینا از ساعت 1:30 تا 4 پس از چاشت روز سه‌شنبه 28 حمل 1397 در تالار علامه محمداسماعیل مبلّغ در دانشگاه ابن سینا واقع در کارته 4 کابل برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن