سفیران گل سرخ در تهران

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: دومین برنامه ادبی «سفیران گل سرخ»، پنج شنبه،22 حوت 1392 خورشیدی برای گرامی داشت حضور شاعران و نویسندگان کابل و بلخ برگزار شد.
دفتر خانه ادبیات افغانستان در تهران، همواره میزبان شاعران و ادیبان کشور است که از افغانستان یا دیگر کشورها به ایران می‌آیند. این بار خانه ادبیات پس از پایان موفقیت‌آمیز هفتمین جشنواره ادبی قند پارسی و در آستانه بهار ۱۳۹۳، با حضور سفیران گل سرخ به استقبال بهار رفت.
در این محفل، شاعران و نویسندگان نام‌آشنای کشور همچون شکور نظری، محمدجعفر عزیزی، حکیم علی پور، امید حق بین و هادی مروج حضور داشتند و علی رضایی و حبیب صادقی به برنامه نرسیدند. مجید باریکانی، عبدالله مقدم و محمدحسین عباسی، شاعران هم زبان نیز شعر خواندند.
در این برنامه که گردانندگی آن بر دوش صادق دهقان بود، شماری از اعضای خانه ادبیات افغانستان و انجمن ادبی کلمه شعر خواندند و هادی مروج و شکور نظری درباره ادبیات معاصر افغانستان و مشکلات فراروی آن سخن گفتند. همچنین هادی مروج و امید حق بین داستان کوتاه خواندند.
محمدسرور رجایی، مدیر خانه ادبیات و دبیر هفتمین جشنواره قند پارسی در سخنان پایانی این نشست، با بیان برخی دستاوردهای سال گذشته خانه ادبیات و برنامه های این نهاد ادبی و فرهنگی در سال تازه، از تلاش های همه همکاران خانه و دبیرخانه قند پارسی قدردانی کرد. شکور نظری و علی یعقوبی نیز لوح یادبود و بسته فرهنگی را به این افراد اهدا کردند و خانه ادبیات به همه حاضران در این نشست، هدیه سال نو خورشیدی را پیشکش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن