رونمایی از کتاب گزیده غزل معاصر افغانستان با عنوان”درختان تبعیدی”

رونمایی از درختان تبعیدی  3روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: مجموعه «درختان تبعیدی»، مجموعه گزیده غزل امروز افغانستان با حضور مدیران شهرستان ادب و خانه ادبیات افغانستان در بیست¬وششمین نمایشگاه بین¬المللی کتاب تهران رونمایی شد و در اختیار علاقه¬مندان قرار گرفت.
چهارشنبه، 18 ثور (اردی¬بهشت) 1392، غرفه موسسه فرهنگی شهرستان ادب در نمایشگاه کتاب تهران شاهد حضور علی¬محمد مؤدب، مدیر شهرستان ادب و محمدسرور رجایی، مدیر خانه ادبیات افغانستان بود تا کار مشترک فرهنگی میان ایرانیان و افغانستانیان را برای علاقه¬مندان به ادب و فرهنگ پارسی رونمایی کنند. در این نشست صمیمانه، شماری از اعضای هیئت مدیره هر دو نهاد فرهنگی و علاقه¬مندان شعر و ادب افغانستان و ایران حضور داشتند.
مؤدب در این نشست از شیوه گردآوری این مجموعه سخن گفت و از زحمت¬های سید ضیا قاسمی در به سامان رساندن این اثر سپاس¬گزاری کرد. رجایی نیز با برشمردن ضرورت انتشار چنین آثاری، به برخی ویژگی¬های کلی این اثر پرداخت و از انتشارات شهرستان ادب برای چاپ این مجموعه قدردانی کرد. «درختان تبعیدی»، گزیده غزل معاصر افغانستان شامل شعرهایی از 81 تن از شاعران فارسی‌زبان افغانستانی به همت علی‌محمد مودب و سیدضیا قاسمی و مقدمه‌ قاسمی منتشر شده است. در این مجموعه پس از معرفی کوتاه هر شاعر، چند نمونه غزل از وی انتخاب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن