در نشست هفتگی خانه ادبیات افغانستان دفتراصفهان برگزار شد: مباحث تئوریک در شعر آزاد

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان – محمد مهدی احمدی: این نشست که پنجشنبه هشتم مرداد (اسد) 1394 هم زمان با سه سالگی فعالیت خانه ادبیات افغانستان در اصفهان برگزارشد ، میزبان شاعر خراسانی ، اسماعیل بختیاری نویسنده مجموعه شعر “دره ماروس” بود. گردانندگی این نشست برعهده خانم مریم یعقوبی بود که با حضور شاعران و نویسندگان افغانستانی ساکن اصفهان برگزار شد .

اسماعیل بختیاری
در بخش نخست که طبق روال به شعر خوانی اختصاص داشت، شاعران : رسول سیما ، محمدباقر حسینی ، مریم یعقوبی ، محمد مهدی احمدی ، علی خدادادی ، جمیله صادقی ، امیر حسینی ، رضا آقاجانی و علی اکبر علیزاده شعر هایشان را خواندند.

photo_2015-08-04_02-21-49
بخش دوم این نشست که به پیرامون مباحث تئوریک در شعر آزاد اختصاص داشت ،با صحبت های اسماعیل بختیاری آغاز شد ، وی ابتدا در مورد زبان در شعر سخن گفت و زبان شاعران را مورد بررسی قرار داد ، در ادامه از تجربه گرایی در شعر گفت و افزود “از ویژگی های تجربه گرایی در شعر میتوان به برجسته شدن شعر اشاره کرد” وی در ادامه به تاثیر سایر تکنیک ها در شعر اشاره کرد و این تکنیک ها را در آثار شاعران خارجی و فارسی زبان مورد بررسی قرار داد، این نشست با شعر خواهی اسماعیل بختیاری به پایان رسید، در آخر در مقابل خانه هنرمندان عکسی به یادگار گرفته شد.

photo_2015-08-04_02-21-54

نشست های خانه ادبیات افغانستان در اصفهان پنج شنبه هر هفته ساعت 14 در خانه هنرمندان واقع در چهار راه آبشار برگزار میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن