داستان‌نویس نوجوان خانه ادبیات افغانستان در جشن‌واره «شازده کوچولو» شایسته قدردانی شناخته ‌شد

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: نرگس زمانی، نویسنده نوجوان افغانستانی و عضو خانه ادبیات افغانستان در سومین جشن‌واره داستان کودک «شازده کوچولو» شایسته قدردانی شناخته شد.

نرگس زمانیزمانی با داستان «زنگ‌ها» که موضوع خانوادگی و اجتماعی دارد، به این جشن‌واره راه یافت. نرگس زمانی،  نوجوان 15 ساله، دانش‌آموز سال دوم رشته علوم تجربی است که درباره داستان «زنگ‌ها» گفت: «شخصیت اصلی داستانم، پسربچه‌ای است که مشکلات خانوادگی دارد. او با این‌که خردسال است، سعی می‌کند مشکلات خانواده‌اش را حل کند».

این داستان‌نویس نوجوان درباره داستان‌نویسی خود گفت: «به طور جدّی، داستان‌نویسی را از یک سال پیش آغاز کردم. البته از موقعی که خواندن و نوشتن آموختم، کتاب‌های داستان مطالعه می‌کردم و گاهی هم می‌نوشتم، اما از وقتی که در کلاس‌های خانم تینا محمدحسینی شرکت کردم که خانه ادبیات افغانستان در حوزه هنری برگزار می‌‌کند، داستان‌نویسی برایم جدّی شد. از این بابت از ایشان تشکر می‌کنم که کمک کردند داستان بنویسم. پیش‌تر، داستانی از من در کتاب «آهنگ بهاران» (منتخب داستان‌های اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) منتشر شده ‌بود، اما کلاس‌های داستان‌نویسی خانه ادبیات افغانستان، من را با عناصر داستانی آشنا کرد».

مصطفی رحمان‌دوست، حسن محمودی، دکتر فرشید سادات‌شریفی، ابوذر قاسمیان و آنیتا یارمحمدی، داوران جشن‌واره «شازده کوچولو» بودند که پاییز امسال در شیراز برگزار شد و از بین ۳۰ برگزیده مرحله اول که از میان ۳۱۶ اثر رسیده انتخاب شده بودند، سه برنده و پنج شایسته قدردانی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن