خبرهای خوب در «زمانی برای داستان»، نشست مشترک خانه ادبیات افغانستان و انجمن ادبی کلمی

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: نشست مشترک ادبی دو نهاد ادبی افغانستانی از تهران و قم در محل نشست هفتگی خانه ادبیات افغانستان در تهران، با سخنرانی محمدسرور رجایی معاون خانه ادبیات افغانستان و مرتضی شاه ترابی معاون آموزش انجمن ادبی کلمه و داستان خوانی داستان نویسان انجمن ادبی کلمه و خانه ادبیات افغانستان و با حضور رییس انجمن ادبی کلمه، برگزار شد.

نشست با سخنرانی محمدسرور رجایی، معاون خانه ادبیات افغانستان آغاز شد. وی با اشاره به اینکه اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود، شعر مهاجرت دچار رکود شد ولی داستان و رمان افغانستان رشد داشته است، خبر خوش چاپ دو مجموعه داستان، یک مجموعه از داستان های کودک و نوجوان چاپ شد در مجله کودکان و نوجوانان باغ در ایران و مجموعه ای دیگر بازهم مجموعه داستان کودک و نوجوان در کابل را اعلام کرد و خواهان توجه بیشتر داستان نویسان به داستان کودکان و نوجوانان شد به این دلیل که کودکان و نوجوانان امروز را با کتاب آشنا کرده و نسل فردا، نسل کتاب خوان به بار بیاید.

برنامه با داستان خوانی زهرا شریفی، داستان «سداً…سداً» از انجمن ادبی کلمه، الهه حسینی، داستان «برفراز دیوار مرگ» از خانه ادبیات افغانستان، مرضیه علی‌زاده، داستان «کربلایی میرزا» از انجمن ادبی کلمه، نرگس زمانی، داستان «تسبیح» از خانه ادبیات افغانستان، فاطمه شریفی، داستان «ملا شدن چه آسان» از انجمن ادبی کلمه و مرتضی جعفری، داستان «خواب زن چپه» از خانه ادبیات افغانستان، ادامه یافت و با سخنرانی مرتضی شاه ترابی معاون آموزشی انجمن ادبی کلمه خاتمه یافت.
مرتضی شاه ترابی گفت: مرکزیت داستان نویسی افغانستان از داخل افغانستان به داستان نویسی مهاجرت انتقال یافته است و با گزارش از برگزاری دوره های داستان نویسی کودکان و نوجوانان در قم توسط انجمن ادبی کلمه نوید آمدن نسلی از داستان نویسان خوب در ادبیات مهاجرت دادند.

ایشان با ابراز خوشحالی از برگزاری نشست های مشترک ادبی شعر و داستان دو نهاد ادبی در قم و تهران، رسما از خانه ادبیات افغانستان برای برگزاری نشست مشترک بعدی در قم با میزبانی انجمن ادبی کلمه دعوت کرد.

گزارش تصویری از نشست «زمانی برای داستان»:

عکاس: اسدالله خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن