حوزه هنری، مشکل ادامه تحصیل شاعر افغان را پیگیری می‌کند

علیرضا قزوهعلیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در گفت‌گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از طرح پیگیری دوباره مسئله اخراج قنبرعلی تابش در جلسه امروز مدیران حوزه هنری با رئیس حوزه هنری خبر داد و گفت:‌در این جلسه در کنار پیگیری مسائل مختلف حوزه هنری‌، مسئله اخراج قنبرعلی تابش نیز مطرح و قرار بر این شد که این موضوع پیگیری شود.

وی افزود:‌ قنبرعلی تابش از جمله شاعرانی است که سال‌ها در خدمت انقلاب و دفاع مقدس شعر سروده و از شعرای مطرح شعر انقلاب است که نباید به این سادگی‌ها وی و امثال او را از دست داد.

قزوه هم‌چنین گفت:‌حدود یک ماه است که این مشکل را پیگیری کرده‌ایم اما تاکنون پاسخی دریافت نشده است،‌ رئیس حوزه هنری نیز شخصاً‌ برای پیگیری این موضوع وارد شد ولی متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی اظهار امیدواری کرد‌، وزارت علوم طی یک روزهای آینده نسبت به وضعیت ادامه تحصیلی قنبرعلی تابش تجدید نظر کند،‌ چرا که این شاعر مهاجر افغان سوابق انقلابی فراوانی دارد.

قزوه ادامه داد: تابش سابقه همکاری زیادی در شعر انقلاب،‌  دفاع مقدس‌،  آیینی را در بیش از دو دهه دارد،‌ در کنگره‌های شعر انقلاب و دفاع مقدس شرکت داشته در دیدارهای شاعران با رهبر انقلاب حضوری فعال داشته و شعرخوانی کرده است،‌ بهترین موضع‌گیری‌ها را در دفاع از زبان فارسی،‌  انقلاب اسلامی،‌ امام خمینی(ره) و مسئله فلسطین داشته است،‌  وی مهاجری است که در در طی حضورش در ایران انقلاب را همراهی کرده و اکنون نیز در مقطع دکترا پذیرفته شده و با هزینه شخصی خود مشغول به تحصیل در رشته‌ علوم سیاسی ، رشته دانشگاهی مهمی که افغانستان امروز به آن  نیاز دارد،‌ بوده است،.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن