حامد ابراهیم‌پور؛ شاعر معاصر ایران در غرفه خانه ادبیات افغانستان: باید پیوند مشترک اهل قلم دو کشور را احیا کنیم

روز پنجم ـ 4

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: حامد ابراهیم‌پور، مجید معارف‌وند، صالح سجادی و لیدا تبیانی، شاعران معاصر ایران، عصر یک‌شنبه 14 اردی‌بهشت (ثور) 1393 در غرفه خانه ادبیات حضور یافتند و حادثه بدخشان را به مردم افغانستان تسلیت گفتند.

حامد ابراهیم‌پور، شاعر و منتقد ادبی با یادآوری این‌که با شعر معروف «پیاده آمده بودم» اثر محمدکاظم کاظمی با ادبیات افغانستان آشنا شده است، دلیل کم‌رنگ شدن پیوندهای اهل قلم دو کشور در دهه 1380 را مهاجرت دوباره نویسندگان و شاعران افغانستان به اروپا دانست و تحمیل این مهاجرت اجباری اظهار تأسف کرد. وی با بیان این‌که محفل‌های پرشور ادبی دهه 60 و 70 شاید دیگر تکرارناشدنی باشد، از مسئولان خانه ادبیات افغانستان خواست با برنامه‌ریزی تازه درصدد زدن پل‌های بیشتر میان فرهنگیان دو کشور و احیای پیوندهای اهل قلم ایران و افغانستان باشند.

مجید معارف‌وند و صالح سجادی، دو شاعر دیگر ایران نیز در این گفت‌وگو با بیان این‌ نکته که امروزه نسل جدید ادبی در هر دو کشور به یاری رسانه‌های مستقل و حضور در دنیای گسترده ارتباطات می‌توانند آسان‌تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، خواستار آن شدند که نهادی هم‌چون خانه ادبیات افغانستان، حلقه وصل دوباره شاعران و نویسندگان افغانستان و ایران باشند.

شاعران یادشده از رویداد دل‌خراش رانش زمین در بدخشان نیز یاد کردند و به نمایندگی از شاعران ایران به ملت افغانستان تسلیت گفتند. در این دیدار دوستانه، حسین حیدربیگی، امان میرزایی، عارف جعفری، مریم احمدی و صادق دهقان حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن