بزرگداشت محمدکاظم کاظمی درتهران

هشتمین نشست شب شاعر با موضوع تجلیل از فعالیت‌های ادبی وپژوهشی محمدکاظم کاظمی در موسسه سازمان رسانه‌ای اوج در تهران برگزار می‌شود.

قرار است در این مراسم از چندین دهه فعالیت و تلاش کاظمی برای توسعه و ترویج فرهنگ و ادبیات شعر فارسی با عنوان «شمشیر و جغرافیا» با حضور این شاعر و اهالی فرهنگ ایران و افغانستان تجلیل شود.

این مراسم روز سه‌شنبه 17 جدی از ساعت 14:30 در نخلستان اوج واقع در خیابان فلسطین، خیابان برادران مظفر شمالی به همت موسسه فرهنگی اوج برگزار می‌شود.

محمدکاظم کاظمی، شاعر و نویسنده سرشناس افغانستان، در سال ۱۳۴۶ شمسی در شهر هرات چشم به جهان گشود و  در سال ۱۳۵۴ به کابل کوچ کرد و تا سال آخر دبیرستان در کابل درس خواند. وی در سال ۱۳۶۳ به ایران آمد و پس از اتمام دوره دبیرستان، کارشناسی خود را رشتۀ مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد گرفت. از سال ۱۳۶۵ به فعالیت‌های ادبی آغاز کرد و آن را در دهۀ هفتاد ادامه داد. انتشار مثنوی «بازگشت» او در ماه حمل ۱۳۷۰ نام اورا بیشتر برسر زبان‏ها انداخت .

کاظمی علاوه بر سرایش شعر، در زمینه‌های آموزش شعر، برگزاری محافل انجمن‌های ادبی در ایران، انتشار نقدها و مقالاتی در مطبوعات، تألیف و ویرایش کتاب‌هایی در زمینه زبان و ادبیات فارسی فعالیت چشمگیری داشته است. عضویت در هیئت تحریر فصلنامه‌های «دُرّ دری» و «خط سوم» و عضویت در مؤسسه فرهنگی دُرّ دری از دیگر فعالیت‌های او بوده است. کاظمی در تمام ادوار برگزاری جشنواره قند پارسی که از سوی خانه ادبیات افغانستان برگزار می‏شود یکی از داوران بخش شعر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن