برگزاری تورهای فرهنگی برای نویسندگان و روزنامه‌نگاران ایرانی به افغانستان

سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد اسلامی در دیدار با مخدوم رهین، وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان بر برگزاری تورهای فرهنگی برای نویسندگان و روزنامه‌نگاران به افغانستان تاکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور فرهنگی در این دیدار ضمن تاکید بر فعال شدن بخش خصوصی در حوزه چاپ گفت: در دولت جدید به بخش خصوصی خیلی بها داده می‌شود برای همین اولین تور فرهنگی با سفر ناشران ایرانی به افغانستان انجام شد.

وی افزود:  امیدوارم با صنعت نشر قوی در ایران بتوانیم اولین قدم ارتباط با حوزه زبانی خودمان را با کمک و تقویت صنعت نشر افغانستان برداریم. قرار است در آینده نیز تورهای فرهنگی بخش‌های دیگر مانند رسانه، ادب و هنر انجام شود تا تعامل و ارتباطات فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان بیشتر صورت پذیرد.

همچنین در این دیدار رهین مخدوم وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان با ستایش از پیشرفت‌های در صنعت چاپ گفت: بعد انقلاب اسلامی پیشرفت های ایران از جمله نشر جهشی بوده است. ما از این پیشرفت جهشی خوشحالیم چرا که این پیشرفت‌ها فایده‌های زیادی هم برای ما خواهد داشت. وی تاکید کرد: هر کمکی از دست ما ساخته باشد برای تعامل در حوزه نشر و ایجاد تسهیلات بیشتر در این حوزه انجام خواهیم داد.

 مخدوم در عین حال به جهانشاهی رایزن فرهنگی ایران در افغانستان گفت: مشکلات و موانعی که در سر راه تعامل صنعت نشر ایران و افغانستان وجود مکتوب کرده و برای رفع آنها به وی ارائه دهد.

معاونت امور فرهنگی شنبه این هفته در جمع هیاتی از اهالی نشر به منظور گسترش روابط فرهنگی به کابل پایتخت افغانستان سفر کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن