«باغ» کودکان و نوجوانان سه ساله شد

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: با انتشار شماره 33 ماه‌نامه «باغ» در ماه جوزا 1393، این نشریه سه ساله شد.

bagh 33

باغ، نشریه ویژه کودکان و نوجوان است که با مدیرمسئولی محمدسرور رجایی و سردبیری سید احمد مدقق منتشر می‌شود. در این شماره، مطالبی مانند این موارد را می‌خوانید: سلام خداجان! که نیایشی صمیمی و کودکانه با خدا در مورد امام زمان (عج) است و باغ قرآن، حکایتی پندآموز از قرآن برای کودکان و نوجوانان است که به ماجرای فیل‌سواران مغرور می‌پردازد.

در مطلبی با عنوان «جشن سه سالگی باغ»، خاطرات و آرزوهای ماهنامه باغ در سه سالی که گذشت، مطرح شده است. در بخش «کودکان دیروز» که به خاطرات شیرین دوران کودکی نویسندگان و شاعران امروز افغانستان می‌پردازد، دکتر محمدامین زواری، پژوهشگر ادبی و عضو خانه ادبیات افغانستان خاطراتی از کودکی‌های خود حکایت کرده است.

محمد علی‌زاده در این شماره با مطیع‌الله مطمئن، حافظ و قاری نوجوان افغانستان و دارای مقام سوم رشته حفظ در سی و یکمین مسابقات بین المللی قرآن در تهران گفت‌وگو کرده است. باغبان نیز شما را در ادامه سفرهایش به ولایت‌های افغانستان، به ولایت سرسبز تخار می‌برد. ماماحبیب، یکی از مجاهدان افغانستانی است که از شهید روسی در سال‌های جهاد حکایتی نقل می‌کند.

مهدی رحیمی با نوشتن «پادشاه خرافاتی»، شما را به خواندن حکایتی خواندنی و جذاب مهمان کرده است. جعفر واعظی نیز در مطلبی با عنوان «هواخوری»، خبرها و گزارش‌های فرهنگی و ورزشی مهاجران را روایت می‌کند. شعر کاغذپران سروده محمدسرور رجایی یکی از دیگر بخش‌های این مجله است که بازی‌های محلی کودکان افغانستان را ترسیم کرده است.

 

http://www.baagh.blogfa.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن