اشتراک فرهنگی ما بیشتر از یکی دو برنامه تلویزیونی است

عارف حسینی شاعر افغانستانی مقیم ایران در گفتگو با خبرنگار «فردا» عنوان کرد: حضور و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری رابطه ای دوطرف دارد و هم برای افغانستان و هم برای ایران مفید و خوب است.

وی افزود: اما متاسفانه مهاجرینی که در ایران هستند نتوانسته اند در این سالها چهره خوبی را از خود نشان بدهند. حالا این عدم توانستن به دلایل مختلفی بوده است. این وضعیت بخشی از سوی مهاجران بوده و بخشی از سوی سیاست هایی بوده که در ایران جریان داشته است.

حسینی ادامه داد: خوشبختانه این رویکرد مثبت نسبت به مهاجران افغانی حاضر در ایران را می بینیم که در مراکز فرهنگی و هنری و به تازگی در صدا و سیما به آن پرداخته شده است.

این شاعر افغان ادامه داد: در حال حاضر خوشحال هستم که این موضوع را بگویم که تعاملی ایجاد شده که به دنبال آن شاهد نشان دادن چهره بهتر از افغانستان و مهاجران این کشور در ایران به مردم کشور ایران نشان داده شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تاثیری که حضور هنرمندان مهاجر افغانستان در برنامه هایی از جمله برنامه “ماه عسل” و “خندوانه” می تواند داشته باشد این است که مردم ایران می توانند چهره جدیدی از مردم و مهاجران کشور افغانستان پیدا کنند.

حسینی اضافه کرد: استعداد، زمینه و پتانسیل فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان بیشتر از این حرف هاست که در یکی دو برنامه تلویزیونی حضور پیدا کنند. در حقیقت دو طرف باید سعی کنیم تا در برنامه هایی که برگزار می کنیم، در برخوردهایی که داریم و در تعاملاتی که داریم این برنامه ها را بیشتر کنیم تا از این پتانسیل فرهنگی بین دو کشور استفاده کنیم.

این شاعر افغان یادآور شد: این تعاملات می تواند در زمینه های ادبیات و فرهنگ و حوزه های دیگر فرهنگی و هنری باشد. در حوزه رویکرد جدید صدا و سیما به هنرمندان مهاجر افغانستانی در ایران استقبال خوب همه ما هنرمندان افغانی را به دنبال خود دارد.

وی در پایان گفت: البته امیدواریم که این نوع پرداختن موقتی و فصلی نباشد و ادامه داشته باشد تا با هرچه بیشتر برگزار شدن این برنامه ها شاهد اثربخشی هرچه بیشتر آن باشیم.

منبع:
وب سایت جویا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن