اسدالله شعبانی، شاعر و نویسنده مشهور کودک و نوجوان در غرفه خانه ادبیات افغانستان: برای شناساندن بیشتر فرهنگ مشترک در عرصه کودک و نوجوان همکاری می‌کنیم

روز دوم ـ 2

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: غرفه خانه ادبیات افغانستان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، میزبان اسدالله شعبانی، شاعر و نویسنده برجسته کودک و نوجوان بود.

فرشته حسینی، مسئول اجرایی غرفه خانه ادبیات افغانستان در نمایشگاه کتاب که عصر روز پنج‌شنبه، 11 اردی‌بهشت (ثور) 1393 در محل غرفه خانه ادبیات با این شاعر و نویسنده سخن می‌گفت، درباره عرضه آثار ادبی و فرهنگی در این غرفه چنین بیان داشت: «انتشارات خانه ادبیات افغانستان از سال 1387 در کابل آغاز به کار کرد که تا کنون بیش از 20 عنوان کتاب منتشر کرده است. به جز آن، دو مجله تخصصی شعر (فرخار) و داستان (روایت) را هم تا شش شماره منتشر کرده‌ایم. در کنار اینها، خانه ادبیات از توجه به بخش هنر هم غافل نبوده و دو آلبوم موسیقی با نگاه ویژه به موسیقی فولکلور افغانستان به بازار موسیقی عرضه کرده است که عبارتند از: صبا مزار می رُم و گل بادام با صدای هنرمند خوب کشورمان، عارف جعفری».

فرشته حسینی از نگاه ویژه خانه ادبیات افغانستان به بخش کودک و نوجوان یاد کرد و گفت: «خانه ادبیات افغانستان با توجه به اهمیت جایگاه ادبیات کودک و نوجوان در امر بازسازی فرهنگی کشور، از آغاز کار به این امر علاقه نشان داده و چون دو تن از شاعران و نویسندگان خوب کشورمان در عرصه ادبیات کودک و نوجوان هم در هیئت مدیره خانه حضور داشتند، این توجه پررنگ‌تر بوده است. برای نمونه، خانه ادبیات، یکی از آثار داستانی محمدحسین محمدی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان را منتشر کرده و آقای محمدسرور رجایی نیز که در عرصه شعر و داستان کودک و نوجوان فعال است، چندین سال است مجله تخصصی کودک و نوجوان کشور را به نام باغ منتشر می‌کند».

اسدالله شعبانی نیز با استقبال از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی خانه ادبیات افغانستان در همه بخش‌ها به ویژه ادبیات کودک و نوجوان، خواستار تبادل نظر و رایزنی بیشتر میان اهل قلم دو کشور برای معرفی آثار مربوط به حوزه کودک و نوجوان و نیز تلاش برای عرضه آثار بهتر و بیشتر برای شناساندن میراث فرهنگی مشترک در قلمرو زبان فارسی شد.

اسدالله شعبانی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان تاکنون بیش از پانصد اثر در این زمینه منتشر کرده و در حال حاضر، مدیر انتشارات توکاست. فارسی‌زبانان وی را با شعرهای گوناگونش در کتاب‌های درسی دبستان می‌شناسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن