از «شمشیر و جغرافیا»ی کاظمی در مشهد رونمایی شد

2 شمشیر و جغرافیای کاظمی

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: از «شمشیر و جغرافیا»، چهارمین مجموعه شعری محمدکاظم کاظمی، شاعر نام‌دار افغانستانی در مشهد رونمایی شد.

«شمشیر و جغرافیا»، چهارمین مجموعه شعری کاظمی و دومین مجموعه مستقل اوست که نشر سپیده‌باوران آن را در 168 صفحه چاپ کرده است و شعرهای کاظمی را از سال 1371 به بعد دربرمی‌گیرد. به گفته کاظمی، «عمده مضامین این شعرها مسائل دو دهه اخیر کشور و مردم افغانستان و برخی مسائل عمومی این منطقه در حوزه‌های سیاست، اجتماع و مذهب است. شعرهای این کتاب در قالب‌های کلاسیک و عمدتاً غزل و مثنوی است… شعرها مرتبط با مسائل افغانستان است،‌ پیروزی مجاهدین در افغانستان تا جنگ‌های داخلی دوران طالبان و وقایع پس از طالبان، مضامین شعرهای این مجموعه را شامل می‌شوند. هم‌چنین شعرهایی با مضمون تحولات سیاسی و اجتماعی افغانستان در این دوران و پاره‌ای از شعرهای مذهبی بخش دیگری از این مجموعه شعر را تشکیل داده‌ است».

گفتنی است در فاصله انتشار کتاب «پیاده آمده بودم» تا «شمشیر و جغرافیا»، دو گزیده شعر «قصه سنگ و خشت» و «کفران» از کاظمی منتشر شده بود. آیین رونمایی از کتاب «شمشیر و جغرافیا»‌ را نشر سپیده‌باوران با همکاری حوزه هنری خراسان رضوی، یک‌شنبه 17 سنبله (شهریور) در تماشاخانه اشراق حوزه هنری خراسان رضوی برگزار کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن