میلاد عرفان پور: جشن‌واره «قند پارسی»، گام بلندی است برای پیوند دادن ادبیات ایران و افغانستان

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، میلاد عرفان‌پور، شاعر و نویسنده جوان درباره جدیدترین اثر در حال انتشار خود گفت: برای نمایشگاه کتاب، مجموعه رباعی «ناخوانده» که شامل جدیدترین رباعی‌ها است، قبل از عید و یا بعد از آن توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر خواهد شد.

وی افزود: مجموعه‌های شعر دیگری نیز توسط انتشارات شهرستان ادب برای نمایشگاه کتاب منتشر خواهد شد.

شاعر کتاب “پاییز بهاریست که عاشق شده است” گفت: ما دوره‌های آموزشی‌ای داریم که هر سال دو یا سه عضو از افغانستان در آن شرکت دارند و علاقه‌مندیم که این افراد بیشتر شوند. به غیر از برخی مهاجرین افغانستان که در دوره‌های ما شرکت می‌کنند از خود افغانستان هم از شهر بلخ دو عضو داریم و یکسال به آنها خدمات و آموزش می‌دهیم.

عرفان‌پور افزود: ادبیات افغانستان با وجود غنا و پرباری بسیار زیاد از حیث وجود برنامه‌ها و جشنواره‌ها خالی است که این کم بودن برنامه‌ها در ایران کمتر است و از حیث جشنواره و برنامه ها اشباع شده‌ایم.

این شاعر جوان در پایان گفت:‌ در کشور افغانستان به خاطر عدم وجود محیط مناسب و عدم حمایت‌ها وجود این محافل بسیار کم است، بنابراین جشنواره قند پارسی به نظر بنده گام بلندی است در جهت برطرف کردن این خلاء و همچنین پیوند دادن ادبیات دو کشور همسایه ایران و افغانستان که در واقع ادبیات ما از یک پیکر است و دارای یک زبان و یک فرهنگ مشترک است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن