پوستر نهمین جشن‌واره ادبی «قند پارسی» رونمایی می‌شود

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: پوستر نهمین جشن‌واره‌ ادبی «قند پارسی» در نشست هفتگی خانه ادبیات افغانستان رونمایی می‌شود.

عارف جعفری، مدیر دفتر خانه ادبیات افغانستان در تهران و عضو شورای مدیریت نهمین جشن‌واره «قند پارسی» با اعلام این خبر گفت: «با نزدیک شدن به زمان برگزاری نهمین جشن‌واره‌ «قند پارسی»، پوستر این جشن‌واره، ساعت 16 عصر پنج‌شنبه 10 اسفند در تالار امیرحسین فردی حوزه هنری تهران، رونمایی و برنامه‌های روزهای برگزاری این همایش بزرگ ادبی اعلام می‌شود».

مدیر هنری جشن‌واره «قند پارسی» با بیان ضرورت و اهمیت برگزاری چنین جشن‌واره‌ای در قلمرو ادبیات افغانستان گفت: «هر قدر نهادهای ادبی و فرهنگی افغانستان برای حمایت از ادبیات، فرهنگ و هنر این سرزمین کار کنند، فضا وجود دارد و هرگز نباید بگوییم که تلاش‌هایمان کافی است. جشن‌واره‌ «قند پارسی» که حالا به نهمین دوره خود رسیده است، ثمره سخت‌کوشی نسلی از فعالان ادبی و فرهنگی است که سه دهه است برای فرهنگ این سرزمین تلاش کرده‌اند. بسیار خوش‌حال هستیم که شماری دیگر از نهادهای ادبی و فرهنگی نیز پس از خانه ادبیات افغانستان همّت کرده و ضرورت‌ها را درک‌ کرده‌‌اند و با برپایی جشن‌واره‌های دیگر برای رفع خلأهای مربوط به دیگر بخش‌های ادبیات ما قدم برمی‌دارند. از همین جا از تلاش‌هایشان تشکر می‌کنیم و آمادگی خود را برای کمک هم اعلام می‌کنیم».

مدیر دفتر خانه ادبیات افغانستان در تهران در پایان افزود: «همایش افتتاحیه این جشن‌واره، ساعت 13:30 بعد از ظهر روز چهارشنبه 16 اسفند (حوت) سال جاری در سالن سوره حوزه هنری در تهران آغاز می‌شود. سپس با برگزاری دو نشست تخصصی در صبح روز پنج‌شنبه 17 اسفند (حوت) سال جاری ادامه می‌یابد. آن‌گاه همایش اختتامیه ساعت 13:30 بعد از ظهر روز پنج‌شنبه 16 اسفند (حوت) در سالن سوره حوزه هنری در تهران برپا می‌گردد و صاحبان آثار برتر و شایسته قدردانی جایزه می‌گیرند. برنامه‌های کامل بخش «پاس‌داشت بلخ»، «نکوداشت شریف سعیدی»، «ادبیات معاصر ایران»، «نشست‌های تخصصی شعر و داستان» و «رونمایی سه کتاب تازه» نیز در برنامه روز رونمایی پوستر جشن‌واره اعلام می‌شوند».

گفتنی است آصف سلطان‌زاده، محمدحسین محمدی، کاوه جبران، عالیه عطایی و محمدرضا بایرامی داستان‌های این دوره از جشن‌واره را داوری ‌کردند و ضیا قاسمی، روح‌الامین امینی، شکریه عرفانی، بهروز یاسمی و حمیدرضا شکارسری داوران افغانستانی و ایرانی بخش شعر بودند. این جشن‌واره دوسالانه که با هدف شناساندن چهره‌های تازه در عرصه شعر و داستان جوان افغانستان برگزار می‌شود، امسال به نکوداشت ادبی «محمدشریف سعیدی»، شاعر و پژوهشگر معاصر افغانستان اختصاص دارد. هم‌چنین این بار از جایگاه فرهنگی و تمدنی «بلخ باستانی» تجلیل می‌شود. جشن‌واره «قند پارسی» تنها در رشته‌ «شعر» (سنتی و آزاد) و «داستان کوتاه» برگزار می‌شود و جوانان علاقه‌مند هجده تا سی سال می‌توانستند در آن شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن