نهمین جشن‌واره ادبی «قند پارسی» به ایستگاه نیمه‌نهایی رسید

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: داوران افغانستانی و ایرانی نهمین جشن‌واره‌ ادبی «قند پارسی» اعلام و داوری نهایی آغاز شد.

شکور نظری، مدیر علمی نهمین جشن‌واره‌ «قند پارسی» با اعلام شمار شرکت‌کنندگان در این جشن‌واره از آغاز داوری نهایی آثار رسیده خبر داد. وی در این باره گفت: «ضیا قاسمی، روح‌الامین امینی، شکریه عرفانی، بهروز یاسمی و حمیدرضا شکارسری داوران افغانستانی و ایرانی بخش شعر هستند و آصف سلطان‌زاده، محمدحسین محمدی، کاوه جبران، عالیه عطایی و محمدرضا بایرامی داستان‌های این دوره از جشن‌واره را داوری می‌کنند».

مدیر علمی «قند پارسی» در ادامه افزود: «این جشن‌واره دوسالانه که با هدف شناساندن چهره‌های تازه در عرصه شعر و داستان جوان افغانستان برگزار می‌شود، امسال به نکوداشت ادبی «محمدشریف سعیدی»، شاعر و پژوهشگر معاصر افغانستان اختصاص دارد. هم‌چنین این بار از جایگاه فرهنگی و تمدنی «بلخ باستانی» تجلیل می‌شود».

به گفته نظری، 92 نفر با 276 شعر و 64 تن با 118 داستان از افغانستان (شهرهای کابل، بلخ، غزنی، هرات، شبرغان و جوزجان)، ایران (شهرهای تهران، مشهد، قم، اصفهان، شیراز، کرمان، سمنان، کرج و گرگان)، سوئد، آلمان، اتریش و استرالیا در این رقابت شرکت کرده‌اند. جشن‌واره «قند پارسی» تنها در رشته‌ «شعر» (سنتی و آزاد) و «داستان کوتاه» برگزار می‌شود و جوانان علاقه‌مند زیر سی سال می‌توانستند در آن شرکت کنند. همایش افتتاحیه و اختتامیه این جشن‌واره در ماه اسفند (حوت) سال جاری در تهران برگزار می‌شود و صاحبان آثار برتر و شایسته قدردانی جایزه می‌گیرند. بخش «ادبیات معاصر ایران» و نشست‌های جنبی «شعرخوانی» و تخصصی «نقد داستان و داستان‌خوانی» از دیگر بخش‌های این جشن‌واره است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن