غرفه خانه ادبیات افغانستان و دُرّ دری، قلب تپنده سالن افغانستان در نمایشگاه کتاب تهران

روز دوم ـ 3

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: غرفه خانه ادبیات افغانستان و مؤسسه دُرّ دری در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به مرکز رایزنی‌های فرهنگی و ادبی اهل قلم افغانستان بدل شده است.

غرفه خانه ادبیات افغانستان و مؤسسه دُرّ دری که در جوار هم قرار دارد، با حضور اهل قلم مهاجر از مشهد و قم در کنار شاعران و نویسندگان مهاجر مقیم تهران به حلقه وصل یاران قدیم و جدید تبدیل شد. شماری از شاعران و نویسندگان مهاجر که در شهرهای قم و مشهد، اصفهان، کاشان و یزد سکونت دارند، از روز پنج‌شنبه 11 اردی‌بهشت 1393 برای شرکت در ویژه‌برنامه‌های مربوط به افغانستان، در نمایشگاه کتاب حضور یافته‌اند.

با حضور ابوطالب مظفری، غرفه مؤسسه دُرّ دَری به طور رسمی از ظهر پنج‌شنبه برای عرضه آثار ادبی و فرهنگی افغانستان گشایش یافت. هم‌چنین غرفه‌های خانه ادبیات افغانستان، مؤسسه دُرّ دری و نشر عرفان، جایگاهی است برای دیدارهای اهل قلم افغانستانی با یکدیگر و رایزنی‌های فرهنگی و گفت‌وگو درباره موضوع‌های گوناگون فرهنگی.

در همین زمینه، از حضور محسن سعیدی، مدیر انجمن ادبی و فرهنگی کلمه و گروهی از اعضای این انجمن می‌توان یاد کرد که به همراه هیئت مدیره و اعضای خانه ادبیات افغانستان و اعضای دُرّ دَری در نخستین نشست فرهنگی ویژه افغانستان شرکت کردند. عصر شعر «دُرّ دَری و قند پارسی» از ساعت 3 تا 5 عصر پنج‌شنبه 11 اردی‌بهشت در سالن نشست‌های تخصصی نمایشگاه برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن