غرفه خانه ادبیات افغانستان، پذیرای اهل قلم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: غرفه خانه ادبیات افغانستان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 تا 20 ثور (اردی‌بهشت) 1393 در مصلای تهران، پذیرای اهل قلم افغانستان، ایران و دیگر کشورهای جهان است.

محمدسرور رجایی، معاون خانه ادبیات افغانستان با اعلام این خبر گفت: «امسال، افغانستان به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند و خانه ادبیات افغانستان نیز همراه با دیگر نهادهای فرهنگی، هنری و ادبی کشور، برنامه‌های ویژه و مشترکی را برای حضور پررنگ افغانستان در این دوره از نمایشگاه تدارک دیده است».

مدیر اجرایی و مالی خانه ادبیات در ادامه سخنانش افزود: «با همکاری نهادهایی مثل رایزنی فرهنگی سفارت افغانستان، خانه ادبیات افغانستان، اتحادیه ناشران افغانستان، مؤسسه دُرّ دَری و خانه هنر، برنامه‌های ادبی، فرهنگی و هنری متعددی در بخش‌های شعر، داستان، ادبیات زنان، موسیقی، سینما، عکس، مطبوعات، دانش‌جویان و طلاب طراحی شده است که در طول ده روز یادشده اجرا می‌شود».

محمدسرور رجایی که در محل غرفه خانه ادبیات با خبرنگار روابط عمومی سخن می‌گفت، با سپاس‌گزاری از اعضای خانه ادبیات برای برپایی غرفه این نهاد فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران چنین اظهار داشت: «در طول برگزاری نمایشگاه کتاب، همه اعضای خانه ادبیات به صورت متوالی و متناوب در غرفه حضور می‌یابند و مسئولان غرفه نیز پاسخ‌گوی مراجعه‌کنندگان در زمینه ادبیات، فرهنگ و هنر کشور خواهند بود».

رجایی درباره آثار عرضه شده در غرفه خانه ادبیات گفت: «همکاران هنری و فنی ما امروز غرفه را آماده کردند و از روز نخست آغاز به کار نمایشگاه کتاب، غرفه خانه ادبیات، شاهد حضور مهاجران، هم‌زبانان ایرانی و شاعران، نویسندگان و هنرمندان افغانستانی و ایرانی خواهد بود. در این غرفه، کتاب های شعر و داستان، مجله تخصصی شعر (فرخار)، مجله تخصصی داستان (روایت)، تنها مجله تمام رنگی و تخصصی کودک و نوجوان (باغ)، آثار موسیقایی عارف جعفری، هنرمند معاصر کشورمان به نام‌های صبا مزار می رُم، صیاد و گل بادام در کنار تابلو ـ پوسترهای مربوط به خانه ادبیات افغانستان به نمایش گذاشته و برای فروش عرضه می‌شود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن