سفیر افغانستان در تهران: نسل جدید، سرنوشت ادبیات ایران و افغانستان را تغییر می‌دهد

نصیراحمد نور، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهراننصیراحمد نور، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران گفت: ما سرنوشت ادبیات ایران و افغانستان راخوب می‌بینیم چرا که یک نسل هدفمند و پویا در این عرصه در افغانستان و چه در ایران درحال کار هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نصیراحمد نور، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران در گفتگو با تسنیم گفت:  ادبیات افغانستان و ایران هم‌ریشه هستند و هر سرنوشت که هر کدام دارد، قطعا بر دیگری نیز تاثیر خواهد داشت.

وی افزود: ما سرنوشت ادبیات ایران و افغانستان را بسیار خوب می‌بینیم چرا که خوشبختانه یک نسل هدفمند و پویا در این عرصه چه در افغانستان و چه در ایران مصروف کار هستند.
سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران تصریح کرد: نخبگان و فرهنگیان افغانستان و ایران که در گوشه و کنار دنیا پراکنده هستند، می‌توانند از فضای مجازی امروز که تکنولوژی پیشرفته ارتباطات در اختیارشان گذاشته است استفاده کنند و اینها از عواملی است که به بالندگی، توسعه، پختگی، رشد، انتشار و مبادله آن میان فرهنگیان تاثیرات بسیاری دارد.

وی افزود: توقع داریم که فرهنگ دارای دید وسیع و همه شمول در همه حوزه های انسانی و بخصوص حوزه پهناور فرهنگ و تمدنی که همه را به هم پیوند می‌دهد، باشد.

وی خاطر نشان کرد:‌ اینها باید از قید و بند سیاست و قید و بند جغرافیا خود را رها بسازند و فقط با دید وسیع و همه جانبه در فکر فرهنگ و بهبودی فرهنگ بوده باشند.

سفیر افغانستان با اشاره به فیلم تحسین شده «خاک و مرجان»‌ گفت: برای مثال سال گذشته فیلم «خاک و مرجان» اکران شد و امسال هم فیلم‌های دیگری با موضوع افغانستان اکران شد، فیلم‌ها باید واقعیت ها را با یک دید هدفمندانه و رسالت‌مندانه نمایش دهند. و یک فرهنگی آرزویش این است که جامعه جدا از قید و بند سیاست و مقتضیات تنگ‌نظرانه سیاسی باشد، سینما هم باید که بخشی از هنر که بسیار نیز موقر است در همین راستا پیش برود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن