گزیده شعر «زمین برای من تنگ است» در تهران نقد می‌شود

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: چهل و ششمین نشست نقد و بررسی ادبیات معاصر افغانستان برای نقد گزیده شعر «زمین برای من تنگ است»، در واپسین پنج‌شنبه ماه اسد (مرداد) 1393 در تهران برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام مدیریت آموزش و پژوهش خانه ادبیات افغانستان، در چهل و ششمین نشست از سلسله نشست‌های نقد و بررسی ادبیات معاصر افغانستان که به بررسی «زمین برای من تنگ است»، گزیده شعر زهرا زاهدی اختصاص دارد، اسماعیل امینی، شاعر، منتقد و پژوهشگر ایرانی و صادق دهقان، شاعر، نویسنده و منتقد ادبی افغانستان سخن می‌گویند.

نقد زمین برای من تنگ است

زهرا زاهدی، شاعر افغانستانی این مجموعه در سال 1360 در وَرَس از شهرهای ولایت بامیان به دنیا آمد و پس از مهاجرت به ایران، فعالیت‌های ادبی خود را در دهه 1370 آغاز کرد. او در قالب‌های غزل، دو بیتی و سپید شعر سروده است و یکی از فعالان ادبی انجمن ادبی کلمه و عضو هیئت مدیره خانه ادبیات افغانستان به شمار می‌رود. «زمین برای من تنگ است»، نخستین مجموعه شعر زاهدی است که نشر عرفان آن را اوایل سال روان در تهران منتشر کرد.

خانه ادبیات افغانستان، چهل و ششمین نشست نقد و بررسی ادبیات معاصر افغانستان را با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در تهران برگزار می‌کند. این نشست نقد ادبی از ساعت 17 تا 19 روز پنج‌شنبه 30 اسد (مرداد) 1393 در تالار اندیشه 2 حوزه هنری واقع در تهران، خیابان سمیه، تقاطع حافظ، روبه‌روی دانشگاه امیرکبیر (پلی‌تکنیک) برگزار می‌شود و ورود علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب پارسی به این نشست آزاد است. گفتنی است پیش از این نشست، کارگاه ادبی خانه ادبیات افغانستان از ساعت 16 تا 17 در همین مکان برگزار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا
بستن