مدیرمسئول مجله «باغ»: مجله باغ، حسرت كودكی هم‌نسلانم بود

پایگاه خبری حوزه هنری: مدیر خانه ادبیات افغانستان و مدیر مسوول مجله كودك و نوجوان باغ از برگزاری جشن سه سالگی نشریه باغ همزمان با روز همزمان با روز ادبیات كودك و نوجوان، در حوزه هنری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، محمدسرور رجایی، عضو هیات مدیر خانه ادبیات افغانستان و مدیر مسوول مجله كودك و نوجوان باغ در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه با اشاره به جشن سه سالگی این مجله اظهار كرد: ماهنامه باغ با تیراژ سه هزار نسخه منتشر می شود. 2 هزار نسخه از این مجله برای كودكان مهاجر افغان در ایران و یك هزار نسخه برای كودكان ساكن در افغانستان توزیع می شود. 
وی ادامه داد: 3 سال قبل كه تولید این مجله را آغاز كردیم تنها 8 صفحه A5 سیاه و سفید منتشر می كردیم و حال با گذشت این سال ها و استقبال مخاطبان مجله در 16 صفحه رنگی منتشر می شود. مجله باغ به نوعی حسرت كودكی های هم نسلان من در افغانستان بود چرا كه هیچگاه مجله كودك نداشتیم. 
این شاعر افغان با تاكید بر این كه مجله باغ با فضای ذهنی و بومی كودكان افغان منتشر می شود، عنوان كرد: برخی از مجله های كودكی كه در حال حاضر در افغانستان تولید می شوند تنها نام كودك را یدك می كشند در حالی كه ما تلاش داشتیم در كنار فضای شاد و سرگرم كننده برای كودكان ارزش های اسلامی و بومی افغانستان را هم آموزش دهیم تا كودكان افغان با تاریخ و آرمان های كشورشان آشنا شوند. 
رجایی درباره برنامه ویژه جشن سه سالگی نشریه باغ گفت: این برنامه همزمان با روز ادبیات كودك و نوجوان، چهارشنبه 18 تیر ساعت 18 در تالار مهر حوزه هنری و با حضور اساتید ادبیات افغانستان و ایران برگزار می شود. 
وی گفت: در این مراسم شخصیت هایی همچون جواد محقق، اسدالله شعبانی، كمال شفیعی شاعران كودك و نوجوان ایران و همچنین رایزن فرهنگی افغانستان در ایران، محمدصادق دهقان مدیر خانه ادبیات افغانستان و جمعی از كودكان افغان حضور خواهند داشت. علاوه بر آن در این مراسم فیلم كوتاه و كلیپی از مراحل انتشار مجله باغ پخش می شود. جمعی از كودكان افغان نیز سرودی را اجرا خواهند كرد. 
 جشن سه سالگی نشریه باغ همزمان با روز جهانی كودك در حوزه هنری برگزار می شود. این مراسم ویژه ادبیات افغانستان  چهارشنبه 18 تیر ساعت 18 در سالن سوره  حوزه هنری برگزار می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن