خانه ادبیات افغانستان در آستانه سه سالگی دفتر اصفهان برگزار می‌‌کند: ویژه‌برنامه دو روزه «میراث مهجور» برای پاس‌داشت زبان و ادب فارسی

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: ویژه‌برنامه «میراث مهجور» با حضور کارشناسان افغانستانی و ایرانی برای پاس‌داشت زبان و ادب فارسی در اصفهان برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام دفتر اصفهان خانه ادبیات افغانستان، ویژه‌برنامه «میراث مهجور» در آستانه سه سالگی این دفتر با بحث‌های کارشناسی متنوع درباره وضعیت زبان و ادب فارسی در افغانستان و ایران، روزهای پنج‌شنبه و آدینه، 26 و 27 شهریور (سنبله) 1394 در اصفهان برگزار می‌شود. در روز اول این ویژ‌ه‌برنامه که ساعت 14 عصر پنج‌شنبه 26 شهریور در خانه هنرمندان واقع در خیابان آبشار اصفهان آغاز می‌گردد، فرزاد طبایی، کارشناس ایرانی بحثی را با عنوان «بررسی زبان و فرم در داستان امروز» پیش می‌برد.

1 Miras e Mahjoor

روز دوم این ویژه‌برنامه از ساعت 9 صبح آدینه 27 شهریور با سخنان محمدظاهر فایز درباره «زبان فارسی و چالش‌های پیش رو در افغانستان» آغاز می‌شود و در ادامه، شوکت‌علی محمدی شاری، دیگر کارشناس افغانستانی به «بررسی دیگر لهجه‌های زبان فارسی در افغانستان (هزارگی، تاجیکی، هراتی و …)» می‌پردازد. پس از آن، مرتضی رضوانی و رسول سیمیا بحث «مفهوم انسان در اشعار مولانا و محمدکاظم کاظمی» را پی می‌گیرند. پایان‌بخش این ویژه‌برنامه دو روزه، شعرخوانی شاعران افغانستان و ایران است. برنامه‌های روز دوم در تالار سوره واقع در خیابان‌ آمادگاه اصفهان برگزار می‌شود. حضور علاقه‌مندان به فرهنگ، هنر و ادب فارسی در این ویژ‌ه‌برنامه‌ها آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن