اهالی ادبیات افغانستان، عصری را با «محمدحسین محمدی» می‌گذرانند

 روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: «عصری با محمدحسین محمدی»، برنامه‌ای است که خانه ادبیات افغانستان برای گرامی‌داشت تلاش‌های ادبی داستان‌نویس معاصر کشور برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان به ادب و فرهنگ افغانستان، پنج‌شنبه، 4 جدی (دی) 1393 در تهران گرد هم می‌آیند تا ساعتی را با محمدحسین محمدی بگذرانند که به تازگی از سوئد به ایران آمده است.

Poster M.H.Mohammadi

محمدحسین محمدی، برنده جایزه هوشنگ گلشیری، برنده جایزه جشن‌واره بین‌المللی خاورمیانه و آفریقا و برنده جایزه شهرداری فلورانس ایتالیاست که عضو بنیان‌گذار و عضو هیئت مدیره خانه ادبیات افغانستان به شمار می‌رود و مدتی نیز مدیر این نهاد ادبی و فرهنگی (1387 ـ 1390) بود. وی اکنون مدیریت بخش کودک و نوجوان را در خانه ادبیات افغانستان بر عهده دارد. محمدی، مدیر انتشارات تاک و مدیرمسئول مجله داستانی روایت، دبیر جایزه ادبی نوروز، دبیر پنجمین جشن واره قند پارسی، مدیر علمی و داور چند دوره جشن واره قند پارسی نیز بوده است.

از یاد رفتن، ناشاد، انجیرهای سرخ مزار، تو هیچ گپ نزن و پروانه‌ها و چادرهای سفید، مجموعه‌های داستانی محمدی هستند و فرهنگ داستان‌نویسی افغانستان و تاریخ تحلیلی داستان‌نویسی افغانستان، آثار پژوهشی وی در قلمرو داستان‌نویسی هستند. بزک چینی، سوره بچه‌های مسجد، یک آسمان گنجشک، بابا غورغوری و مادرکلان خیلی خیلی پیر نیز مجموعه‌های شعر و داستان محمدی هستند که برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شده است. ماه و ماهی، واپسین اثر محمدی برای گروه سنی کودک و نوجوان است که انتشارات فردوسی آن را در آغاز زمستان امسال در سوئد منتشر کرد.

«عصری با محمدحسین محمدی» از ساعت 16 تا 18 عصر پنج‌شنبه، 4 جدی (دی)1393 در تالار امیرحسین فردی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ برگزار می‌شود. حضور در این نشست برای همه علاقه‌مندان به ادب، فرهنگ و هنر آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن