پرتوافکنی بر روایت تاریک غزل

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: در چهل و چهارمین نشست نقد و بررسي ادبيات افغانستان، مجموعه شعر «روایت تاریک غزل» اثر شاعر نام‏آشنای افغانستان، حمید مبشر نقد و بررسي مي‌شود.

در این نشست ادبی، اسماعیل امینی، مدرّس دانشگاه، شاعر و منتقد ایرانی و شوکت‏علی محمدی، پژوهشگر افغانستانی، این مجموعه شعر را تحلیل و بررسی می­کنند. مجموعه شعر«روایت تاریک غزل» دربرگیرنده 71 قطعه شعر مبشر است که انتشارات «سپیده باوران» سال گذشته در مشهد منتشر کرده است.

حمید مبشر در سال 1357 در شهر باستانی غزنه به دنیا آمد. شهری که در سال نو میلادی افتخار انتخاب شدن به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را دارد. مبشر، از کودکی به ایران مهاجرت کرد و تحصیلات ابتدایی خود را در شهر اصفهان فراگرفت و سپس به حوزه علمیه قم رفت. او در حال حاضر در دوره کارشناسی ارشد رشته جامعه­شناسی فرهنگ، در جامعه‏المصطفی العالمیه مشغول به تحصیل است. نخستین مجموعه شعر مبشر در گزیده ادبیات معاصر  (انتشارات نیستان) در تهران منتشر شده بود.

این نشست نقد ادبی، ساعت 16عصر پنج­شنبه 28 جدی (دی) 1391 در سالن اَوِستای حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه، روبه‌روی دانشگاه امیر کبیر برگزار می‌شود. حضور علاقه‌مندان ادب و فرهنگ پارسی در این نشست، آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن