هفتمین جشنواره قند پارسی در راه است

روابط عمومی خان ادبیات افغانستان: محمد سرور رجایی، مدیرخانه ادبیات افغانستان از برگزاری هفتمین جشنواره قند پارسی ویژه شعرجوان افغانستان در تهران خبر داد
جشنواره هنری ادبی قند پارسی ویژه شعر جوان افغانستان قرار است در اواخر ماه میزان فراخوان خود را منتشر کند.
به گفته رجایی، این جشنواره مثل دوره های گذشته در دو بخش “شعر” و “داستان” برای گروه سنی زیر 30 سال مخصوص شاعران و نویسندگان جوان افغانستان برگزار می شود.
شاعران و نویسندگان جوان کشور می‏توانند در تمام قالب‏های شعری ( كلاسیك و آزاد) و داستان كوتاه آثارشان را از سرتاسر جهان به خانه ادبیات افغانستان ارسال كنند.
به گفته رجایی: دبیرخانه جشنواره در حال رایزنی است که مثل دوره های گذشته از یكی از پیشكسوتان ادبیات افغانستان و زبان فارسی در این جشنواره تقدیر به عمل بیاورد.
در دوره‏ های گذشته از دكتر محمد سرور مولایی، محمد كاظم كاظمی، سید ابوطالب مظفری، محمد جواد خاوری، محمد اعظم رهنورد زریاب از چهره های برتر فرهنگ و ادب کشور تجلیل و تقدیر به عمل آمده است.
مدیرخانه ادبیات افغانستان، هدف از برگزاری این گردهمایی بزرگ ادبی شاعران و نویسندگان جوان افغانستان را شناسایی استعدادهای جوان در عرصه شعر و داستان عنوان كرده و گفت: جشنواره قند پارسی صدای نسل جوان ادبیات افغانستان است، صدایی که در سال های گذشته ناشنیده مانده است. این جشنواره مکانی است برای معرفی استعدادهای ادبی جوان افغانستان به اهالی ادبیات و کشورهای فارسی. ما می‏دانیم که بسیاری از فعالان كنونی ادبیات افغانستان در داخل و خارج كشور کسانی هستند که برای نخستین بار در جشنواره‌های قند پارسی معرفی شده، و مقام آوردند و یا برگزیده شده‌اند. امیدوارم در هفتمین جشنواره هم چهره‏های جدید ادبیات افغانستان به اهالی ادبیات زبان فارسی معرفی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن