مرضیه افخم در نمایشگاه کتاب: انتخاب افغانستان به عنوان مهمان ویژه هوشمندانه بود

افخم سخنگوی وزیرخارجه ایرانسخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انتخاب افغانستان به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را «هوشمندانه» خواند.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «مرضیه افخم» عصر امروز یکشنبه 14 اردیبهشت ماه، با حضور در مصلای امام خمینی(ره) با «امیرمسعود شهرام‌نیا» قائم مقام، «محمد اله‌یاری» معاون فرهنگی و اجرایی و «محمدرضا وصفی» مدیر کمیته بین‌الملل نمایشگاه کتاب دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

شهرام‌نیا در این دیدار درباره فعالیت بخش‌های مختلف نمایشگاه و فعالیت‌هایی چون سرای استقبال از اندیشه‌گران، سالن ترجمه، بخش بین‌الملل، سالن یاس، بخش اطلاع‌رسانی، تسهیلات رفاهی و همچنین حضور افغانستان به عنوان مهمان ویژه توضیحاتی ارائه کرد.

وصفی نیز در این دیدار، درباره دلایل انتخاب افغانستان به عنوان مهمان ویژه توضیحاتی ارائه کرد و از سخنگوی وزارت امور خارجه خواست در سال‌های آینده، برای انتخاب کشور مهمان به دلیل حساسیت‌های دیپلماسی، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کنند.

افخم نیز در این دیدار گفت: با توجه به همسایگی این کشور با ایران و همچنین روابط دیپلماتیک در منطقه، انتخاب افغانستان به عنوان مهمان ویژه را انتخابی هوشمندانه خواند.

وی افزود: ما در هر زمینه‌ای که نیاز باشد، آماده همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه یکی از همکاری‌های این وزارتخانه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را همکاری در زمینه حضور بیش از 30 انجمن دوستی در این دوره از نمایشگاه عنوان کرد و افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک رویداد بزرگ ملی و ظرفیت مهمی در کشور ماست که می‌تواند نتایج مثبت فرهنگی برایمان داشته باشد.

افخم ادامه داد: بسیاری نگران هستند که با ورود تکنولوژی‌های جدید، کتاب به حاشیه برود، در حالی که رویدادهایی چون نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فعالیت بسیار خوبی در زمینه گسترش کتابخوانی است.

در ادامه، سخنگوی وزارت امور خارجه با شنیدن گزارش‌هایی از میزان بالای بازدید و همچنین فروش کتاب در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ابراز کرد: نمایشگاه کتاب تهران ظرفیتی است که برای همه اقشار و همچنین همه گروه‌های سنی کتاب دارد و از این رو، همه می‌توانند از آن استفاده کنند و شاید یکی از دلایل استقبال گسترده از این رویداد، همین موضوع باشد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن