محمدکاظم کاظمی در دفتر خانه ادبیات افغانستان در اصفهان: امیدوارم در آینده نزدیک، شاهد آفرینش آثار خوبی در این جمع ادبی باشیم

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان ـ محمدمهدی احمدی: محمدکاظم کاظمی، شاعر نام‌آشنای افغانستان، پنج‌شنبه، 13 آذر (قوس) 1393، مهمان شاعران و نویسندگان افغانستانی مقیم اصفهان بود.

neshast isfahan ba kazem kazemi (4)

نشست‌های هفتگی خانه ادبیات افغانستان در اصفهان که وارد دومین سال خود شده است، در نیمه آذرماه، میزبان محمدکاظم کاظمی، شاعر معاصر افغانستانی و علی‌مدد رضوانی، مدیر بخش شعر خانه ادبیات افغانستان بود. در این برنامه که با مدیریت رسول سیمیا، مدیر دفتر خانه ادبیات افغانستان در اصفهان و گردانندگی فاطمه بخشی آغاز شد، شاعران و نویسندگان حاضر در نشست، شعر و داستان خواندند.

neshast isfahan ba kazem kazemi (2)

در بخش نخست این نشست که به داستان‌خوانی اختصاص داشت، سعید احمدی داستان خواند و حاضران در نشست آن را نقد کردند. سپس شاعران افغانستانی و ایرانی نظیر مریم یعقوبی، زهرا رحیمی، خدیجه اعتمادی، اسماعیلی، محمدی، محمدباقر حسینی، امیر حسینی، رسول سیمیا، محمدمهدی احمدی و مهدی جهان‌دار شعر خواندند و تعدادی دیگر از علاقه‌مندان به ادبیات، دل‌نوشته‌هایشان را به خوانش گرفتند. آن‌گاه‌ علی‌مدد رضوانی، مدیر بخش شعر خانه ادبیات چند غزل خواند.

neshast isfahan ba kazem kazemi (6)

پایان‌بخش این نشست ادبی، سخنرانی محمدکاظم کاظمی بود که با اشاره به نقش اثرگذار نشست‌های ادبی هم‌چون نشست خانه ادبیات افغانستان در پرورش استعدادهای جوانان، نظرهای خود را درباره آثار خوانده شده در این برنامه به صورت فشرده بیان کرد. کاظمی در پایان سخنانش گفت: «امیدوارم در آینده نزدیک، شاهد آفرینش آثار خوبی در این جمع ادبی باشیم». سپس وی شعر «شمشیر و جغرافیا» را برای حاضران خواند که با استقبال حاضران در این برنامه روبه‌رو شد.

neshast isfahan ba kazem kazemi (5)

نشست هفتگی خانه ادبیات افغانستان در اصفهان، پنج‌شنبه‌ها از ساعت 14 تا 17 عصر در خانه هنرمندان اصفهان برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد است. بحث‌های آموزشی، خوانش و نقد شعر و داستان، بخشی از برنامه‌های همیشگی این نشست‌ است.

neshast isfahan ba kazem kazemi (1)

 

 

neshast isfahan ba kazem kazemi (3)

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن