محمدسرور رجایی: شاعران افغانستانی، میزبان شب شعر جشنواره فجر

سرور رجایی شاعر و نویسنده افغانستانی به توضیح جزئیات میزبانی شاعران افغانستانی در شب شعر جشنواره فجر امسال پرداخت.

«سرور رجایی» شاعر و نویسنده افغانستانی در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای افغانستان، پاکستان و شبه قاره هند خبرگزاری تسنیم اعلام کرد: در دهمین دوره جشنواره شعر فجر، تعامل ادبی و فرهنگی میان شاعران ایران و افغانستان ایجاد خواهد شد.

وی گفت: دهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر و محافل شعرخوانی آن در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود، اما برنامه ویژه جشنواره شعر فجر از 26 دی ماه در قم کلید خواهد خورد و شاعران دیگر شهرها نیز حضور می‌یابند.

رجایی افزود: از دیگر شهرهایی که مسئولین جشنواره برای برگزاری محفل شعر در نظر گرفته‌اند ایلام، همدان، خراسان شمالی و حتی شهرهای شمال غرب و جنوب شرق ایران است.

AFG.Fajr10 - Copy

این شاعر و نویسنده افغانستانی تصریح کرد: برنامه‌های شعر خوانی دهمین جشنواره شعر فجر در دیگر کشورها هم برگزار می‌شود و این احتمال نیز وجود دارد افغانستان نیز شب شعر مشترکی با حضور شاعران ایرانی و به میزبانی فعالان عرصه فرهنگ و ادب افغانستان برگزار شود.

وی ادامه داد: در ایران برنامه‌ای اختصاصی ویژه شاعران افغانستان در این دوره در نظر گرفته شده که روز 28 دی ماه ساعت 14:30 الی 17 برگزار خواهد شد و شاعران افغانستانی مقیم ایران از شهرهای مشهد، تهران، قم و … آن را پرشور برگزار خواهند کرد.

سرور رجایی اذعان داشت: برنامه ویژه در 28 دی ماه سال جاری با میزبانی شاعران افغانستانی برگزار می‌شود که این حرکت کار بسیار بجا و شایسته‌ای برای همدلی و آشنایی بیشتر شاعران ایران و افغانستان است.

رجایی افزود: در سالهای گذشته ما شاهد بودیم که در جشنواره‌های پیشین، شاعران افغانستان صرفا به عنوان مهمان شرکت می‌کردند، اما در این دوره مسئولین دهمین جشنواره شعر فجر به این باور رسیده‌اند که انرژی و توان شعر مهاجران افغانستان نیروی پویایی می‌باشد و به همین خاطر در 28 دی ماه شاعران افغانستان میزبان هستند و شاعران ایرانی میهمان آنها خواهند بود و در کنار شاعران افغانستانی شعر خوانی خواهند کرد.

این شاعر و نویسنده افغانستانی اظهار داشت: از برنامه‌های مد نظر در روز میزبانی شاعران افغانستانی می‌توان به اجرای موسیقی هنرمندان و سخنرانی دکتر «محمد سرور مولایی» که سخنران اصلی هستند اشاره کرد.

وی گفت: برنامه مذکور توان ادبی شاعران افغانستانی را که مخفی و مغفول مانده بود ظاهر خواهد کرد و قطعا برنامه شعر فجر شاعران افغانساتی که میزبان نیز هستند یک اتفاق بسیار مبارک برای پیوند ادبیات و تاریخ در کشور ایران و افغانستان می‌باشد و هدف از این برنامه نیز تعامل فرهنگی و ادبی شاعران ایرانی و افغانستانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن