محمدافسر ره‌بین به عنوان رایزن فرهنگی جدید افغانستان در ایران انتخاب شد

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: محمدافسر ره‌بین، شاعر و نویسندۀ نام‌آشنای کشور به عنوان رایزن فرهنگی افغانستان در ایران تعیین شد.محمدافسر ره بین

محمدافسر ره‌بین، شاعر، نویسنده و مترجم کشور بر اساس پیشنهاد دکتر سید مخدوم رهین، وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان و تأیید حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان به عنوان رایزن فرهنگی دولت اسلامی افغانستان در ایران تعیین شده است و به زودی وارد تهران می‌شود. ره‌بین پیش از این نیز در قلمرو مدیریت فرهنگی و رسانه‌ای افغانستان حضور فعالی داشته است. ریاست بخش هنر و ادبیات در رادیو و تلویزیون ملی، ریاست فرهنگ و ادب وزارت اطلاعات و فرهنگ، رایزنی فرهنگی افغانستان در هندوستان و مسئولیت امور فرهنگی کمیسیون ولایت غزنی، بخشی از فعالیت‌های مدیریتی او به شمار می‏رود. ره بین، متولد1337 خورشیدی در ولایت پروان است که کارشناسی خود را در 1358 دریافت کرده است.

تا کنون گزینه‌های شعری در خط فاصله‌ها، خط مشی، ترانه‌های شبانگاهی، من و مادرم، بیست سوگ‌سرود برای موج‏زدگان سونامی آسیا، هزار نای و علم گنج از ره‌بین منتشر شده است. هم آب هم آتش و رند شیراز و طوطی هند نیز دو اثر پژوهشی وی هستند. او، غریب‏نواز و شاعران فارسی‌سٌرا در هند را از اردو به فارسی برگردان کرده و زخم نیز غزل‌های اردوی اوست.

در حال حاضر، اسدالله امیری، مسئولیت رایزنی فرهنگی افغانستان در تهران را بر عهده دارد
که در طول دوره فعالیت خویش، تلاش‌های چشم‌گیر و درخشانی را در حوزه‏های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در کارنامه بخش فرهنگی سفارت افغانستان در ایران ثبت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن