«مؤذن» دوم شد

 نخستین مسابقه فیلم‏نامه نویسی مهاجران در شهر قم برندگان خود را شناخت.این مسابقه به همت موسسه فرهنگی جیحون در بین هنرجویان فیلمنامه نویس این موسسه راه اندازی شده بود. خانم کبرا حسینی بلخی، در بین چهل نفرشرکت کننده، موفق شد مقام دوم را با فیلم‏نامه «مؤذن» به خود اختصاص دهد. خانم حسینی پس از دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی این مسابقه در مراسم پایانی، به روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان راجع به فیلمنامه مؤذن  گفت: «فیلمنامه کوتاه مؤذن در بارۀ فرزند شهیدی است که زندگی بسیار ساده و با معنویتی را در روستایی با مادرش دارد. او روزی هنگام آذان صبح در رویاهایش با صدای پدر شهیدش از خواب بیدار می‏شود و برای نماز صبح به مسجد روستا می رود و در مسیر راه با اتفاقاتی رو برو می شود …»

خانم حسینی بلخی، یکی از شاعران افغانستانی است که سال هاست ساکن شهرقم است. او در کنار سرودن شعر، کلاس های آموزشی را برای زنان و دختران مهاجر هموطن خود برگزار و اداره می کند.

قابل یادآوری است، داوران این مسابقه، هیچ فیلمنامۀ را حایز مقام نخست ندانسته و جایزه دوم خود را به خانم کبرا حسینی بلخی و جایزه سوم خود را به آقای عباسی اهدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن