تمام خاطراتم از افغان‌ها خوب است

 روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: علی‌رضا قزوه، مدیر مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در سخنانی در جشن‌واره یک دهه کوشش فرهنگی خانه ادبیات افغانستان که عصر شنبه 4 عقرب (آبان) 1392در تالار مهر حوزه هنری تهران برگزار شد، تلاش‌های خانه ادبیات را در افغانستان و ایران قابل احترام دانست.

قزوه با تشکر از فعالیت‌های این نهاد ادبی و فرهنگی، به نخستین تلاش‌های فرهنگی مهاجران افغانستانی در ایران اشاره کرد و گفت: «تمام خاطراتم از افغان‌ها خوب است. از ابتدای فعالیت‌های فرهنگی و ادبی خودم تلاش داشتم تا با شعرا و نویسندگان افغان همكاری خوبی داشته باشم. در روزنامه اطلاعات و در ستونی كه داشتم، برای اولین بار با اهالی ادبیات افغانستان مصاحبه داشتم. معتقدم كه ما شرقی‌ها در شعر چیزی از شعرای اروپا و امریكا كم نداریم».

قزوه در ادامه سخنانش افزود: «در دورانی كه در شرایط خیلی خوبی از لحاظ بودجه فرهنگی نبوده‌ایم، سعی كردیم تا چیزی از فعالیت‌های خانه ادبیات افغانستان كم نشود و حتی به این فعالیت‌ها اضافه كردیم و البته منتی هم نیست؛ چرا كه برای زبان خودمان هزینه كرده‌ایم».

مدیر مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در پایان سخنانش گفت: «باید فیلم‌ها و محصولات فرهنگی زیادی ساخته شود تا مخاطبان و مردم، افغانستان را بهتر بشناسند؛ چرا كه فكر می‌كنم این مردم فرهیخته، سطح علم و دانششان هرگز از كشور ما كمتر نیست».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن